HJÄLP - Installera digitalkamera via USB Problem!

Alexandra_W

Trådstartare
Nu har jag klantat mig. Har en nyinköpt digitalkamera (Canon Powershot A70) som jag skulle installera på min dator (som kör W98). Jättebra. För en gång skull så lyckades jag (trodde jag) att INTE knöla i USB-kabeln innan jag installerat.

Så jag kör installationsCD:n, men det hängde sig mitt i installationen och jag fick starta om datorn. Körde för säkerhets skull installationen igen men den sa bara att allt var installerat och fanns ingen anledning att återinstallera.

Bra bra, så jag pluggar i USB-kabeln.

Sen gick det åt helvete kan man väl sammanfatta det. För inte hände det som skulle hända inte, utan min dator försökte med att det var en okänd enhet och fan vet allt.

Jag avinstallerar rubbet och gör om, och inga omstarter mitt i den här gången. Efter att ha installerat sätter jag i USB-kabeln och ganska exakt ingenting händer. *sucka*

Försöker jag få över bilderna från kameran till datorn med medföljande mjukvara säger den bara att den inte hittar någon kamera, kontrollera linsskyddet och USB-kabeln.

Under "Scannrar och Kameror" i Kontrollpanelen finns nu INGEN kamera (eller scanner) installerad. För en stund sedan stod det Canon Digital Camera där. Om jag sätter i USB-sladden så finns fortfarande ingen kamera, väljer jag "Lägg till" så får jag upp två alternativ på Kodakkameror. Trycker jag då "avbryt" så när jag kommer tillbaka till ursprungsfönstret så finns där en "Canon Camera". Under egenskaper står det "Status: Ej tillgänglig" Men under händelser "Camera is detected".

Jag har provat hur många gånger som helst och det blir likförbannat likadant.

Jag antar problemet beror på att jag i föörsta installationen var för snabb i med USB-sladden. Men nu kan jag ju inte fixa eländet hur jag än gör (har ju provat installera om rubbet som sagt). Och det som klickar hela tiden är att efter installation med påföljande omstart så när man sätter i USB-kabeln ska man få upp dialogrutor där man bl a ska välja kameramodell bla bla. Dessa har jag aldrig fått upp.

Överallt i den förbannade instruktionsboken står "Sätt INTE i USB-kabeln innan du har installerat mjukvaran". Men ingenstans står vad fan man ska göra om man ändå lyckats med det =/

Hjääälp?
 
Radera alla USB delar i system och även den oknda enheten starta om datorn utan sladdarna i och installera programmet på nytt. sätt sedan i sladden så brukar den enheten hittas.

OBS!!! har du något annat som styrs av USB t ex mus och tangentbord gör då inte detta utan att du har installations disketter/CD för dem.
 
En dum fråga kanske. Har du kameran på när du försöker hitta den?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp