HJÄLP - Installera digitalkamera via USB Problem!

Alexandra_W

Trådstartare
Nu har jag klantat mig. Har en nyinköpt digitalkamera (Canon Powershot A70) som jag skulle installera på min dator (som kör W98). Jättebra. För en gång skull så lyckades jag (trodde jag) att INTE knöla i USB-kabeln innan jag installerat.

Så jag kör installationsCD:n, men det hängde sig mitt i installationen och jag fick starta om datorn. Körde för säkerhets skull installationen igen men den sa bara att allt var installerat och fanns ingen anledning att återinstallera.

Bra bra, så jag pluggar i USB-kabeln.

Sen gick det åt helvete kan man väl sammanfatta det. För inte hände det som skulle hända inte, utan min dator försökte med att det var en okänd enhet och fan vet allt.

Jag avinstallerar rubbet och gör om, och inga omstarter mitt i den här gången. Efter att ha installerat sätter jag i USB-kabeln och ganska exakt ingenting händer. *sucka*

Försöker jag få över bilderna från kameran till datorn med medföljande mjukvara säger den bara att den inte hittar någon kamera, kontrollera linsskyddet och USB-kabeln.

Under "Scannrar och Kameror" i Kontrollpanelen finns nu INGEN kamera (eller scanner) installerad. För en stund sedan stod det Canon Digital Camera där. Om jag sätter i USB-sladden så finns fortfarande ingen kamera, väljer jag "Lägg till" så får jag upp två alternativ på Kodakkameror. Trycker jag då "avbryt" så när jag kommer tillbaka till ursprungsfönstret så finns där en "Canon Camera". Under egenskaper står det "Status: Ej tillgänglig" Men under händelser "Camera is detected".

Jag har provat hur många gånger som helst och det blir likförbannat likadant.