*HJÄLP* Hur gör ni som är av modell mindre? (ridbyxor)

Mastermind

Trådstartare
Jag är himla liten, och som jeansstorlek har jag 24-25/32
Alltså motsvarar jag typ stl 34...

Nu är det så att jag ska köpa nya ridbyxor (halleluja!) och jag kan inte se vad storleken är i någon av mina gamla..
jag ska beställa på postorder hade jag tänkt.. oh jag hittade skitsnygga ridbyxor överallt, men till min fasa är den minsta storleken 36..
Hur gör jag? är storlekarna mindre i ridbyxor eller ska jag köpa i barnstorlekar? isf vilken storlek? Det finns ju BANNEMEJ inga storlekstabeller någonstans...
SNÄLLA hjälp mej!

Sv: *HJÄLP* Hur gör ni som är av modell mindre? (ridbyxor)

Jag köper 164 i barnstorlek på ridbyxor, annars blir det för brett.
Något kort i benen kan dom bli, men hellre det än att dom är på tok för breda.
Har oftast stl. 24 i jeans, ibland kan även det bli lite för brett för mig.

Hur lång är du?

/ Loriey

Jag är himla liten, och som jeansstorlek har jag 24-25/32
Alltså motsvarar jag typ stl 34...

Nu är det så att jag ska köpa nya ridbyxor (halleluja!) och jag kan inte se vad storleken är i någon av mina gamla..
jag ska beställa på postorder hade jag tänkt.. oh jag hittade skitsnygga ridbyxor överallt, men till min fasa är den minsta storleken 36..
Hur gör jag? är storlekarna mindre i ridbyxor eller ska jag köpa i barnstorlekar? isf vilken storlek? Det finns ju BANNEMEJ inga storlekstabeller någonstans...
SNÄLLA hjälp mej!

Jag har också 34 och är kort, det mesta är för stort om man köper i S str. Har köpt ridbyxor i barnstr. 160-170 har passat perfekt.

jag har samma storlek som du fast jag brukar få ha 34 i längd:D

Jag brukar köpa 32 i storlek på ridbyxor, eller så blir det barstorlekar jag går på..

På pikur brukar det bli 164 i storlek, eller till coh med 158 ibald!:rofl:

jag kör stenhårt på barnvarianten (ofta mycket billigare dessutom :P)
tror ett av mina par jag använder nu köptes för kanske 8 år sedan (fast jag borde ha växt sedan dess tycker jag men men...)

vågar inte riktigt köpa på postorder längre eftersom det ofta har blivit fel i storlekar (hur mycket och noga jag än mäter så är det för stort, om det bara finns i postorderbutik så tar jag en för liten storlek o hoppas på det bästa, annars får lillasyster ta det istället)

jag köper barnstorekar i ridbyxor. det blir billigare också :D

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 397
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 350
Senast: fetange
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 062
Senast: Inte_Ung
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka