caradan
Trådstartare
Mina hästar gick ute andra natten i går till idag, vädret är ju varmt och han har täcke på natten ifall det blir omslag på vädret...men hur gör jag med fodret??
Han är smal (revbenen syns kraftigt)har fri tillgång på hö men äter dåligt av det nu när gräset finns i stället (ca 5-7kg/dygn, Ej analys)
Han får även
1/2kg krafft protein
1 1/2 dl foderjäst (112,5g, tror jag)
450g betfor
2 kg lusern hack.
Jag har höjt krafftfodret en hel del nu när han börjat gå ute på natten men finns det risk för att det blir för mycket?
Varför jag höjt fodret är för att han stressar så fort man ändrar på något (ex att han ska vara ute i stället för inne) och vill därför inte att han ska tappa mera nu...
Det finns gräs men det är inte så gott om det.
Ska jag kanske byta och ge groov eller fibergi elit el något i stället?? Eller fungerar detta oxå?
Hur hade ni gjort?
Han är smal (revbenen syns kraftigt)har fri tillgång på hö men äter dåligt av det nu när gräset finns i stället (ca 5-7kg/dygn, Ej analys)
Han får även
1/2kg krafft protein
1 1/2 dl foderjäst (112,5g, tror jag)
450g betfor
2 kg lusern hack.
Jag har höjt krafftfodret en hel del nu när han börjat gå ute på natten men finns det risk för att det blir för mycket?
Varför jag höjt fodret är för att han stressar så fort man ändrar på något (ex att han ska vara ute i stället för inne) och vill därför inte att han ska tappa mera nu...
Det finns gräs men det är inte så gott om det.
Ska jag kanske byta och ge groov eller fibergi elit el något i stället?? Eller fungerar detta oxå?
Hur hade ni gjort?