hjälp hjälp.. e ledsen nu..

C

caroline_star

Det så att min hund är mataggresiv :crazy: o häromdan så skulle jag gå ut med han. Han fick tag i en massa dåligt bröd som jag försökte att få bort ifrån han. Han började morra å då tog jag bort lite mat med foten istället. Men då flög han på mig istället. Jag var snabb o drog ned han o snurrade kopplet runt hans nos. Men jag glömde av at knyta en knut. Jag visste att han kommer att hugga mig om jag inte gör något. :cry: Men han kom lös på en gång o hoppade på mig igen så jag fick brotta ned han på nytt, och denna gången så satt jag och höll fast honom tills han lugnade sig. Sen så lugnade han sig o ja kunde slöppa han o gå hem med han igen. Det är ingen ide att dra tag i han o sätta han på plats. :bump: Han är i dag 11 år och har gjort så här en gång innan för några år sedan. Jag vet inte vad jag ska göra. Alla säger att jag ska avliva han, men det vill jag inte heller. Jag vet ju hur han funkar med maten o jag visste att jag inte skulle gå ¨på honom, men gjorde detta ändå.. han har kronisk öroninflammation med, o denna har precis kommit tillbaka och då brukar han bli lite aggresiv innan han får sin medicin.

Vad skulle ni göra?? Skulle ni avliva denna hunden eller skulle ni låta honom vara kvar? :confused: :confused: :confused:

carro :cry: :eek: :cry:

Sv: hjälp hjälp.. e ledsen nu..

Ledsen att behöva säga det, men JA, jag hade avlivat den hunden.
Lika mycket pga att han har kroniska öroninflamationer som pga hans icke acceptabla beteende och höga ålder..

Jag skulle nog kontakta ngn som är utbildad i hundars beteende och rådfråga dem vad de skulle göra...

hur ska jag få tag i numret till dom?? ringa SKK??

jag hade också avlivat. omplaceringshundan som testat och visar sig matagressvina avlivar man omgående.. och på en 11 år gammal hund så tror inte jag att det går astt lära av den matagressiviteten..
antingen får väl Du själv stå ut med hunden eller så får du avliva den..

Jag hade också avlivat. Jag tycker inte en hund ska gå med kronisk öroninflammation som han även blir aggressiv av. Då mår han ju inte bra. Tyvärr :( Men jag tror du gör honom en tjänst om du tar bort honom. Lycka till!!

Skulle inte ta bort honom pga hans mataggressivitet, däremot möjligen pga hans öronproblem. Beroende på hur ofta det kommer tillbaka och hur snabbt det går att gå in med behandling. Och om han fortfarande svarar på den.

Farinen, du borde väl ha varit på buke länge nog för att veta att du ska klicka på [snabb-svar] på det inlägg du vill svara på.. och om du klickar på nedersta [snabb-svar] så MÅSTE du skriva "knapplån"..

Mvh Maria

Hi hi..läste precis ett annat inlägg av Flinisen och "såg" direkt att det var mycket likt Farinen. :angel: Hunden var väldigt lik om inte annat

GaurdianAngel skrev:
Hi hi..läste precis ett annat inlägg av Flinisen och "såg" direkt att det var mycket likt Farinen. :angel: Hunden var väldigt lik om inte annat

Hihi va roligt då..Har ni inga liv eller? Herregud vissa människor kan verkligen inte låta andra vara. Om ni tror att jag orkar bry mig så tror ni fel. Kanske är det er som jag skulle anmäla till Gunnar. ;)
Jag har bara min åsikt om saker och är ärlig..varför smöra för folk om jag inte tycker lika. Ärlighet varar längst. Eller ska alla tycka exakt som ni gör på det här forumet??

Senast ändrad av en moderator:

jag tycker inte heller att du nödvändigtvis måste avliva hunden p g a hans mataggressivitet. det är upp till dig om du ständigt vill hålla koll så han inte får tag i något olämpligt. tycker du att det är hemskt påfrestande eller har små barn så är det kanske bättre att ta bort honom.

när det gäller öroninflammationerna... får han dem ofta? vad säger vet?

han svara jättebra på medicien o det tar 6 månader emellan behandlingarna. han får ju en väldigt kraftig medicin då. ngt inom mig säger att jag borde avliva han nu, men han är en sån underbar hund annars, han är pigg o fin. är som en valp i humöret, lika lekfull :D åå, det känns så hemskt. jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. han är ju ändå mitt allt. :love:

jag har haft han i hela hans liv, o han e pefekt på alla sätt o vid, förutom det som hände i söndas :cry:

sitter här o e skitlessen just nu...

Kan du inte då kanske ringa till nån hundpsykolog eller nåt och få hjälp med att träna bort mataggressiviteten. De brukar ju ha riktigt framgångsrika träningstips.

Har en bra hemside adress till ett ställe som är duktiga på sådant om du vill ringa och prata med nån

aa, det hade vart jättesnällt om ja kunde få det nr.. känns ju bättre att få prata med ngn iaf.. ngn som kan mkt om detta. vill ju testa allt som funkar innan ja funderar vidare..

caroline_star skrev:
aa, det hade vart jättesnällt om ja kunde få det nr.. känns ju bättre att få prata med ngn iaf.. ngn som kan mkt om detta. vill ju testa allt som funkar innan ja funderar vidare..

Ja visst.,,,jag kan pm:a sidan åt dig om du vill :)

Flinisen skrev:
Hihi va roligt då..Har ni inga liv eller? Herregud vissa människor kan verkligen inte låta andra vara. Om ni tror att jag orkar bry mig så tror ni fel. Kanske är det er som jag skulle anmäla till Gunnar. ;)
Jag har bara min åsikt om saker och är ärlig..varför smöra för folk om jag inte tycker lika. Ärlighet varar längst. Eller ska alla tycka exakt som ni gör på det här forumet??
lugn nu.. jag såg bara att det var samma hund och har sett länkar i en annan hundtråd där din hunds namn fanns med.. så det är väl klart att jag kopplar att du är Farinen.. (jag är inte pantad och det är nog ingen annan här heller)

vore du en trevlig person kanske folk skulle komma ihåg dig för trevlighetens skull.. :)

BeastieBabe skrev:
lugn nu.. jag såg bara att det var samma hund och har sett länkar i en annan hundtråd där din hunds namn fanns med.. så det är väl klart att jag kopplar att du är Farinen.. (jag är inte pantad och det är nog ingen annan här heller)

vore du en trevlig person kanske folk skulle komma ihåg dig för trevlighetens skull.. :)

Ojdå vilka påhopp. Varför tror du inte att jag är trevlig. Dömer du folk med en gång eller? Jag har väl inte gjort dig eller nån annan nåt illa eller hur? Bara för att jag har åsikter i vissa diskutioner så tror du att jag är elak. Tråkigt :(
Jag försöker iaf bara vara så hjälpsam som möjligt.
P.s Jag har aldrig sagt att du är pantad. Det har inte ens med vår dikution att göra. Har aldrig klankat ner på ditt intellekt och varför skulle jag. Jag känner inte dig!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 363
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30