hjälp hjälp.. e ledsen nu..

Sv: hjälp hjälp.. e ledsen nu..

Calazirya skrev:
Gå in på www.immi.nu och klicka dig vidare tills du hittar en hundpsykolog nära dig...

Lycka till !

jaaaa så de pratar bort problemen.

jisses såna här saker skulle man få bort på en kisse paus o när du kom tillbax skulle aldrig hunden ens titta åt åt mat utan ett varse god o folk vill man avlivar hunden över en sån här sak.. dåligt är det enda man kan jag kan säga.

caroline_star skrev:
han har kronisk öroninflammation med,

Just den meningen får mig att anse att hunden inte har tillräckligt hög livskvalitet.
Har träffat Flera hundar med den diagnosen och "konstigt nog"(inte) så har de alla varit agressiva :smirk: Kanske pga mer eller mindre konstant Smärta... Men Du kanske tycker att det är livskvalitet?

Caroline, du ska inte avliva din hund.
Det finns flera olika metoder för att komma över matagressivitet.
Här är en som Jan Fennell, erkänd hundvetare, "kommit på".
Är han förresten lika vaktig vid sin matskål?
Innan du ger hunden maten, sätt hunden på golvet och ha hans matskål på diskbänken te.x, han ska veta att du har hans mat där. Då ställer du dig och äter te.x ett kex eller liknande. Det visar att det är DU som är flockledare och det är DU som ska äta först av maten. Han får helt enkelt det som blir över, i hans ögon.
Jag är övertygad om att detta kommer att fungera. Många vaktar även hundens mat. De ställer ner maten på golvet och låter inte hunden komma nära den. Stå på alla fyra och morra när hunden närmar sig. Låt honom inte äta. När hunden slutar försöka ta sig till maten kan du när du vill gå där ifrån. Säg inte varsågod utan hunden kommer själv gå för att äta när du gått därifrån. Precis som det händer i det vilda.

Ditt problem är inte att din hund är aggressiv. Det är att han tror att han är DIN flockledare. Du måste ta itu med andra saker innan han kommer att acceptera dig som ledare.

Om din hund morrar och du då låter honom vara är detta en ännu större förstärkelse över att han är din ledare.

Jag rekomenderar dig att låna en bok på bilbioteket som heter Förstå din hund av Jan Fennell. Hon är mycket vettig och har en väldig sund och bra hunduppfostringsfilosofi. Att din hund är gammal spelar ingen roll.

Så lyssna inte på andra, avvliva inte din hund som du säkert älskar.

Öronen vet jag inte men för den är Mataggressiv endra gör man som nån annan sa låter den vara för den är så gammal eller så tar man bort o rätt dressör tar bort det på en fika paus o hunden kommer aldrig mer röra mat utan ett varsegod det är jag 100 på.

Lycka till att få bort det beteendet på en 11 år gammal hund på "en fikapaus" :smirk:

Klart att det går att få bort beteendet. "been there, done that", men det tar längre tid än du gör gällande...

Hunden är 11 år, han är en gammal hund. Tycker inte man börjar uppfostra nu, det är försent. Sluta tjafs och låt han va. Inrikta dig på att göra hans liv trevligt.

mm, jag låter han vara, han var inte sån när han var yngre utan detta har kommit när han har blitiv äldre. det är ingen ide att hamna i konflikter med han o nu har ja börjat med hans medicin med, får se hur han är efter behandlingen :bump: får hoppas att han e bättre då:D detta är ju ett känsligt ämne för vissa har ju sina hårda åsikter att de ska avlivas direkt utan att de tar reda på om det lugger ngt i bakgrunden till hundens beteende. :cool: jag som älskar min gamling vill ju ha kvar han så länge som möjligt, bara så länge som det går. om öroninflammationen börjar att komma tillbaka fortare än normalt så får jag börja tänka lite eftersom han har väldigt ont utav det, annars så e han en jättepigg o fin hund. leker som sjutton i snön o med alla sina leksaker.. hehe:banana:

tack, tack.. för svaren :bow:

carro

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 363
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30