hjälp hjälp.. e ledsen nu..

Sv: hjälp hjälp.. e ledsen nu..

du sa att du skulle anmäla mig till Gunnar (för vad vet jag inte, känner du dig iakktagen och spionerad på?).. varför ta till med sådant tungt artilleri som att anmäla? (och ja jag såg smileysen, men det var inget roligt skämt)..

Mvh Maria

BeastieBabe skrev:
du sa att du skulle anmäla mig till Gunnar (för vad vet jag inte, känner du dig iakktagen och spionerad på?).. varför ta till med sådant tungt artilleri som att anmäla? (och ja jag såg smileysen, men det var inget roligt skämt)..

Mvh Maria

Eftersom ni anmälde mig för vad vet jag?? Så skulle jag göra detsamma. Om du inte tyckte det var kul skämt så ber jag om ursäkt. För den som anmälde mig tycker jag bara var fånig. Alla har ju rätt till en åsikt men förlåt om du inte tyckte det va skoj.

Vem anmälde dig och för vad :confused: och även OM någon anmält dig, så hur vet du det? Tvivlar på att moderatorer/Gunnar talar om det :crazy:

Och Vad har det med den här tråden att göra öht? Har du problem med någon användare, så ta upp det med berörd moderator..

Gnist skrev:
Vem anmälde dig och för vad :confused: och även OM någon anmält dig, så hur vet du det? Tvivlar på att moderatorer/Gunnar talar om det :crazy:

Och Vad har det med den här tråden att göra öht? Har du problem med någon användare, så ta upp det med berörd moderator..

Läs föregående trådar så förstår du..Jag skämtade om att jag skulle anmäla er och det tog Beastie Babe illa upp av och jag bad om ursäkt. Ja precis...Det var Beastie Babe och du som började och hålla på här i tråden och skriva kommentarer om mig. Då vill jag få chans att försvara mig och säga nåt jag med. Så det var inte JAG som startade. Men nu kan vi läppa det och återgå till trådens innehåll istället tycker jag.

Vad har jag skrivit för kommentarer om dig, som du kan tänkas ha uppfattat som så extremt negativa?

Det enda jag skrivit i denna tråden är ett svar till trådskaparen :cool:

BeastieBabe skrev:
Farinen, du borde väl ha varit på buke länge nog för att veta att du ska klicka på [snabb-svar] på det inlägg du vill svara på.. och om du klickar på nedersta [snabb-svar] så MÅSTE du skriva "knapplån"..

Mvh Maria
Hej jag är ny här och blev lite förvirrad över det här med "citat svar" "svara på detta" och snabb svar, min fråga är nu vad är det för skillnad på snabb svar och svara på detta? Är säkert i fel forum föe att fråga men hoppas ialla fall på ett litet svar.:D :bow:

trycker du på "snabb-svar" kommer du ner till en liten ruta som du skriver ditt meddelande på. trycker du på "svara på detta" kommer du till en ny sida och där finns också diverse redskap du kan använda, t ex smileysar, bild- och länkknappar. trycker du på "citat-svar" tar du med hela inlägget där knappen sitter och hamnar på samma sida som "svara på detta".

trycker du på någon av dessa knappar riktas inlägget till den personen vars knappar du tryckt på. vill du ha ett oriktat inlägg skriver du "knapplån" över ditt eget inlägg.

Min hund var valdigt mataggressiv tidigare, kunde inte ga nara henne nar hon at utan hon forsokte hugga efter en, men det gick att trana bort.
Vi gick till en tranare med hunden och vad han tipsade oss om var att nar hon ater att borja lagga i godsaker, som tex korv, i hennes skal sa att hon ska se positivt till att vi kommer nara hennes matskal. Vi fick gora detta ett tag innan vi markte skillnad men nu visar hon tack o lov ingen aggressivitet nar vi kommer nara hennes matskal. Vet inte om det kan funka pa din hund men det e ett litet tips iallefall.

Jag måste då säga att om det var min hund så skulle jag tagit bort den.

Jag tror att det är väldigt svårt att få bort mataggressivitet om det alls går,och visst även om du vet att den är det så går det ju bra.Men vad händer om hunden kommer lös av något slag lr liknande,som du beskriver så flyger den på dig ordentligt dessutom.Det kan ju gå riktigt illa,hunden mår ju inte bra psykiskt om den håller på så här heller,nej jag tycker inte alls att det är en bra ide att ha kvar den,hur fin den än är...

Jag har själv avlivat en hund på grund av aggressivitet så jag vet precis hur svårt det är,men då var han aldrig aggressiv mot mig utan enbart mot andra,när en hund dessutom gåt på ledaren ja då är det illa...

lycka till med din hund iallafal!!

Det är ju enklare att få bort på en unghund än på en som i detta fallet 11-årig hund..

:bow: :bow: :bow: Tusen pözzar och kramar Cillamuffins.:D

jo,men det var ju precis vad jag sa att det kan vara svårt om det alls går i det här fallet...

Fast har man haft en hund i 11 år och inte haft problem mer än 2 ggr under alla dessa år. Är det väl något som inte är allt för jobbigt att leva med. Det är faktiskt fullt naturligt för en hund att försvara sin mat. Det är snarare otroligt att det inte finns fler mataggresiva hundar.

Jag svarar på trådstartarens fråga:
Vad menar du med mataggressiv? Att din hund huggit 2 ggr på 11 år när man ska ta ifrån honom något han inte får ha i munnen. Jadu, jag har en hund man INTE kan ta ifrån sånt. Man får LURA henne med smart byteshandel. Hon blir helt knäpp om hon har ett ben el dyl. Då får man låta henne vara ifred eller låta bli att ge ben. Knepigt om hunden hittar nåt skit ute, ja. Men jag kallar henne inte mataggressiv, hon är helt ljuvlig i övrigt.
Om din hund vaktar för mycket på sin matskål, stäng in honom i ett eget rum när han äter.
Han är 11 år. Fattar inte varför han skulle avlivas för detta! Så lätt för folk att häva ur sig...
Ha koll på hunden så han inte stoppar i sig nåt skit ute. Och gör han det så kan du knappast göra så mycket åt det.
Vad är han för ras? (storlek)
Njut av din åldrade vän.

tack så mkt för svaren.. det med att ja menar att han e mataggresiv är att jag skulle aldrig kunna ta ifrån han ngt, om man tex tänker så här, att jag har precis gett han mat o ska lägga i mer mat i skålen så hade det inte gått för ja får inte ta i hans matskål.. men han är ju helt underbar annars, i alla lägen.. det är bara detta med maten. jag blev så himla chockad över att han hoppade på mig så. det var ngt som jag aldrig trodde att han skulle göra.. han brukar varna en innan, o då låte jag han vara. ska hålla mer koll på han hädanefter så att vi inte hammnar i dessa konflikterna igen. det sista jag vill göra är ju att avliva han. har ju haft han i så många år nu.

carro.. :bump:

Det är faktiskt ingen lag på att hunden måste straffas med döden när den gör si eller så. Fast så som vissa skriver på forum kan man nästa tro det. De flesta har aldrig själv varit i situationen, är unga, kan lite men tycker till om mycket, de har kanske aldrig ens förlorat en hund. Livet är inte svart-vitt.

Jag jämför det med hur jag själv var innnan jag hade barn. Oj så många åskiter jag hade om vad jag skulle acceptera eller inte, hur jag skulle göra osv som förälder. Jag visste precis! Sen när jag satt där med ungarna, då såg jag saker och ting lite annorlunda och mer nyancerat.

Klart du inte ska avliva din hund för detta. Du anpassar dig till situationen prcis som du skrev. Och du ser till att andra människor gör det också. Men du berättade inte vilken storlek det är på älsklingen? Är lite nyfiken av risksynpunkt bara...
Och som sagt, hittar han en död fågel ute trots din totala koll, så är det inget du kan göra åt det.

Ha det bra och krama din hund!

han e en labrador på 11 år.. :angel: e ju inte ofta man hör mkt om den rasen.. hehe.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 363
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30