hjälp, hitta info om 2 hästar

A

alke_

Hej!!

nu är det så att jag har fått 2 varmblod, en kompis kompis kompis... ville inte ha dom längre så jag erbjöd mig att ta dom. Nu är det så att jag vill hitta lite information om dessa. Varit inne på Stc hemsida och sökt men info kan inte hittas. :(

Kanske ni kan hjälpa mig :idea:

Häst 1: frysmärke.nr 15 68 45.
brun, valack. troligen runt 7år

Häst 2: frysmärke.nr 16 59 25 el 14 59 25
svartbrun (svart), valack, troligen 7år

lite tips på vart jag annars kan leta nånstans?

enligt uppgifter har hästarna pass, så jag hoppas att dessa snart ska dyka upp.

tusen tack om ni känner för att efterforska lite!! :bow:

Sv: hjälp, hitta info om 2 hästar

www.travsport.se

Hästinfo - sök på regnr. eftersom det är en etta först är de födda -01.

Sök 01-6845 i rutan för reg.nr så får du fram stam, reggad ägare osv...

Förresten, det är ingen 5:a sist utan ett S som du ska utelämna.

Senast ändrad:

Sådana frysmärkningar finns inte.
På ett varmblod är det alltid 5 siffror + ett S (om dom är svenska) antingen före eller efter siffrorna.

Vad heter dom?

Sådana frysmärkningar finns inte.
På ett varmblod är det alltid 5 siffror + ett S (om dom är svenska) antingen före eller efter siffrorna.

Vad heter dom?

enligt vad jag fått veta så heter den brune nått liknande med fabilos och den svarte nånting med bombiolus. så namnen tror jag inte stämmer helt.

men hur ska reg. nr då skrivas in?
då måste väl "5"an vara ett S? i deras nr..?

Tjohoooo!! det måste vara dom!!! Tusen tack för all hjälp ifrån er alla!! :banana::bow::banana::bow: :bump:

O såg att dom tillomed var halvbröder.... har samma pappa!! coolt! o enligt kompisen så hade kompisen köpt dom från olika ställen!

Senast ändrad av en moderator:

Nä jag bara funderade på om det var något lurt och man skulle ana Ugglor i mossen?;)

haha jaha... har jobbat med många unghästar e.Dylan Lobell när jag jobbade i travstall, fick in många till inkörning. De är ganska speciella djur.. utrycket blev ofta " ohnej, en Dylan till...*suck*" ;)

Och Lambert hade uppemot en 25 hästar i träning hos min dåvarande chef, fördelade i Sthlms trakten & på filialen på Jägersro.

-kl-

:crazy: 2 st Lambert hästar, och dessutom e. Dylan!! *ryser*

nu får du inte skrämas så...;)
dessa 2 har stått i på ett ställe i skåne och inte blivit travtränade på ca 2år o aldrig tävlats enligt uppgifter, o inne på stc står där inget om det heller!

hästarna verkar nu väldigt trevliga, lite smått misstänksamma när man kommer emot dem.

men är det nån som kanske vet nått om dom el om deras stam så skriv gärna en rad!!!! :rofl:

Fabylan
88451_1218999873.jpg

A.I Bumbulis
36408_1219000382.jpg

om bilderna inte syns: http://bortommolnen.bilddagboken.se/ klicka på datumet 17 aug.

Tack! :bow:

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 462
Senast: Whirlie
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka