Hjälp! hitta en passande sadel

Jiovedi

Trådstartare
Hej! behöver verkligen hjälp att hitta en passande sadel till min unghäst, han är nu tre år, och nu under inridning, sadeln jag haft tidigare har fugerat fram tills här om dagen, då jag upptäckte att i traven gled sadeln fram (normal bom - dressyrsadel kingston)men när den gled fram så tröck den honom på sidorna av manken, och hamnade i frammåtlut, så nu skall den bort... behöver nu tips utav er som kan de här med sadlar, killen är ett halvblod, med fbl pappa.. har lite manke men är överbyggd... är urdålig på de där, så lägger in bilder så kan ni se hur han ser ut istället.. ibland tycker jag att han har jätte lite manke, och ibland ser den mer markerad ut... svårt...

21maj004.jpg

21maj007.jpg

joviiiii.jpg

Dessa bilder är ca: 3-4 dagar gamla..

Snälla ge mig tips på sadlar som ev. kan passa hans kropp/rygg... helst allround eller hoppsadel... så får jag ta hem dem och prova , och sedan be en bekant som varit på några kurser ang, att prova ut sadlar att titta hur den sitter....

Sv: Hjälp! hitta en passande sadel

Funderar lite på att prova

CH Trevor Flatback
Trainers - Professional De Luxe

Om jag nu inte är helt ute och cyklar så har killen relativt rak rygg, och dessa sadlar passar bra på de? :O

Albion K2

Prestige Versailles

Jacson Celine

Tolga

Wintec Cair

Någon av dessa bör passa din pålle!

Albion K2

Prestige Versailles

Jacson Celine

Tolga

Wintec Cair

Någon av dessa bör passa din pålle!

skall se efter försäljare till dessa sadlar, kanske någon i ens närhet har en sådan så man kan prova ut, kom gärna med fler förslag..

puttar upp lite..

har fått hem en trainer hoppsadel och den ligger riktigt bra på hans raka rygg, dock ligger den lite oroväckande nära hans manke, har suttit på honom med sadeln och får exakt in min hand när han går, mina fingrar kläms inte fast eller så men de är trångt, hur skall jag göra? skall jag byta eller köra med denna och hålla koll så den inte trycker på manken, finns de annars några sadlar som ser ut som trainers men med mer mankfrihet?

snälla hjälp mig..

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Utrustning Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en...
Svar
7
· Visningar
823
Senast: Karoliten
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 174
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka