Jiovedi
Trådstartare
Hej! behöver verkligen hjälp att hitta en passande sadel till min unghäst, han är nu tre år, och nu under inridning, sadeln jag haft tidigare har fugerat fram tills här om dagen, då jag upptäckte att i traven gled sadeln fram (normal bom - dressyrsadel kingston)men när den gled fram så tröck den honom på sidorna av manken, och hamnade i frammåtlut, så nu skall den bort... behöver nu tips utav er som kan de här med sadlar, killen är ett halvblod, med fbl pappa.. har lite manke men är överbyggd... är urdålig på de där, så lägger in bilder så kan ni se hur han ser ut istället.. ibland tycker jag att han har jätte lite manke, och ibland ser den mer markerad ut... svårt...
Dessa bilder är ca: 3-4 dagar gamla..
Snälla ge mig tips på sadlar som ev. kan passa hans kropp/rygg... helst allround eller hoppsadel... så får jag ta hem dem och prova , och sedan be en bekant som varit på några kurser ang, att prova ut sadlar att titta hur den sitter....
Dessa bilder är ca: 3-4 dagar gamla..
Snälla ge mig tips på sadlar som ev. kan passa hans kropp/rygg... helst allround eller hoppsadel... så får jag ta hem dem och prova , och sedan be en bekant som varit på några kurser ang, att prova ut sadlar att titta hur den sitter....