hjälp! hage bekymmer

F

Fjanton

jag har ett 8 årigt halvblod som innan gått på med en ponny. Han har ääven gått med ca 5 hästar i en sommar hage men han sprang så mycket och lekte med hästarna så att hans ben svullnade. Nu är det så att vi har bytt stall för att få en mer jämn sommarhage med bra tillsyn. Fast nu är jag rädd att han skall skada sig och trampa av sig skorna varje dag jobbigt eftersom jag ofta tränar och tävlar hoppning. det är ca 3-6 ponnyer o hästar som han skall gå med,han är ranghög. Så jag vill gärna ha tips och ideer till hur och vad jag skall göra. Gärna även tips! Min madröm är att han skall skada sig men jag vill ju inte heller att han skall gå utan gräs på sommarn.

Sv: hjälp! hage bekymmer

Det finns inte möjlighet att du kan ha honom med bara en av de andra ponnyerna eller att han kanske går helt själv?

Eftersom du skriver att du tävlar och tränar mkt antar jag att du inte låter honom vara ute på nätterna.

Det finns inte möjlighet att du kan ha honom med bara en av de andra ponnyerna eller att han kanske går helt själv?

Eftersom du skriver att du tävlar och tränar mkt antar jag att du inte låter honom vara ute på nätterna.

Jag håller på att kolla om han kan gå ensam. Ja, han är inne på natten. Tack för svaret:)

Jag håller på att kolla om han kan gå ensam. Ja, han är inne på natten. Tack för svaret:)

Ok vad bra! Om han ändå står inne på nätterna så klarar han säkert att vara ute på dagarna själv, hoppas allt löser sig! Mvh

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 105
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 575
Senast: Stereo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 675
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.