Hjälp, getingarna bygger bo utanför min dörr!

vallhund

Trådstartare
Har noterat i några dar nu en ökad getingaktivitet straxt utanför min ytterdörr, först var det bara i gryningen, men det har blivit värre.
Det är under den del av taket som sticker ut, verkar finnas mellanutrymme mellan plankorna som de dras till o kryper in o ut.

Finns det något jag kan spraya på dom utan att bli anfallen, eller är det Anticimex som gäller?

Hoppas att någon klok bukefalist kan komma med tips.

Sv: Hjälp, getingarna bygger bo utanför min dörr!

Spraya radar och stå samtidigt beredd med ett badmintonrack :D Badmintonrack är outstanding när det gäller att slå getingar och sprayar du med radar så kan några hinna bli argsinta så det kan vara vettigt att vara beredd.

Jag tycker att Anticimex känns tryggast! Vi har också getingar som flyttat in och ska ringa.
/U

Vi sprayade 3 bon med radar för ett par dagar sedan, funkade finfint, men det gick åt mycket spray (för säkerhets skull ;) )
Jag drog på mig en massa kläder och mygghatt, men de hade inte blivit särskilt aggro ännu, för inte en enda en försökte sticka mig!

svar till er alla.
Tack så mycket för svar.
Radar skall inhandlas idag, funkar det inte så får det bli Anticimex!

Kom ihåg att spraya på kvällen när dem är i boet och inte ute och flyger så det blir så effektivt som möjligt bara.

ycka till & var försiktig :)

/hallonsaft som glömde det en gång och fick göra om det en andra gång men vart inte stucken tack och lov

För att få veta säkert kan du använda dig av en spegel så kan du ser hur det ser ut därinne. En handspegel fastsatt på en borstskaft kanske? Då är du själv en bit bort.

Nä fy vad hämskt :eek:!!!

Flytta tills hösten kommer och SPRÄNG boet sedan :devil:!

Getingar förpestar tillvaron :mad:.

Hur gick du tillväga? Spraya och spring eller? :crazy:
Jag har sprayat i omgångar, började första gången straxt före gryningen, dvs innan dom kommit igång. Sen är jag där o duttar då o då. Nu är det nog tre dagar sedan jag såg någon aktivitet öht.

Ser ut som det blir några dygns sprayande :D Räknade lite snabbt till 7 bon ute i stugan som man ser :crazy: Eller ser och ser, man ser var de flyger in i husväggen och under takpannorna. Det enda boet man ser ordentligt är det i det ihåliga äppelträdet, där ett stort hål i trädet är fyllt av byggmaterial och där ingången är.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka