Hjälp galen hund med krage

Fraggel_Tess

Trådstartare
I måndags skadade sig mammas hund på något och fick sy på höger ben fram och även i tassen Nu är det så att denna dam håller på att bli galen med denna krage som hon ska ha på sig.

Vi har aldrig haft någon hund tidigare som blivit galen av detta. Någon som har nåt tips hur man kan få henne att lugna ned sig eller acceptera kragen. Motion går inte eftersom hon ska ta det lugnt med tassen.

Vad gör man?

Sv: Hjälp galen hund med krage

Min hund blir så deppig av krage att jag hellre låter honom vara utan och så får han vara med mig den mesta tiden så att jag har koll på honom. Har aldrig varit några problem faktiskt.

På vår gammelhund hemma satte vi en strumpa som tejpades ovanför hasen. Var jättebra alternativ till krage. Annars kan ni ju skaffa en munkorg istället. Finns varianter där de kan dricka problemfritt, men ej komma åt t.ex. sår

Honhar inte kragen när hon är under uppsikt, men de stunder kragen är på blir hon lite lätt galen.

Strumpa funkar nog inte på den här gnagande sak till hund. Munkorg kan ju vara nåt!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka