HJÄLP fran ni som syr ...

hastflicka

Trådstartare
Jag behover ett monster for en hundtranings vast men kan inte hitta nagot har ... Tankte att det borde finnas i Sverige dar man ar sa duktig pa sadant. :) Vet nagon var jag kan soka? Eller det kanske rent av finns nagon som vet var det finns ett sadant monster?

Kolla på pinterset. Det finns massor av mönster och idéer där :) Sök på typ training vest for dogs och liknande :)

http://www.motherearthnews.com/diy/double-fronted-hunting-vest-pattern-zmaz83sozshe?slideshow=1
Här finns en rätt så utförlig beskrivning på hur man syr en väst för jakt, fickorna är ju enkla att modifiera enligt behov. Modellen är kanske inte den snyggaste (enligt mig iaf, kanske du tycker annorlunda :p) men den verkar ju funktionell. Om just detta mönster inte faller dig i smaken kan det löna sig att söka på just Hunting Vest eller Shooting Vest mönster. Just specifikt hundträningsvästar kan vara svåra att hitta mönster på då de inte är lika populära utomlands som här i Norden.

Tack! Jag tankte att det sakert finns monster i Sverige eftersom de ar sa populara dar. Jag betalar garna om det ar ett "riktigt" monster.
Jag ager tva vastar som borjar ta slut. I varsta fall klipper jag upp den ena och anvander den som monster ... MEN da blir det problem med att jag lovat sy en till en kompis som behover en helt annan storlek an jag.:cautious:

Inga fler bra ideer? Jag behover veta skillnaden mellan en "small" och en "large" sa jag kan knopa ihop en large fran mitt "small" monster.:p

Inga fler bra ideer? Jag behover veta skillnaden mellan en "small" och en "large" sa jag kan knopa ihop en large fran mitt "small" monster.:p
S motsvarar väl ofta storlek 36 i tröja, M blir 38 och L 40. Men det beror ju också på vilket land mönstret är ifrån. En italiensk S är betydligt mindre än en brittisk/europeisk/nordisk S.
Men jag kanske missförstår din fråga

Du måste ju inte klippa upp en gammal väst för att rita av, lägg den bara på mönsterpapper och rita av på ett ungefär och lägg till sömsmån. Sen skulle jag sy en "test" i något skit-tyg för att se om den sitter bra.

Sen när du ska öka storlek kan du ju utgå från en jacka din kompis har och måla av på samma sätt, eller helt enkelt be om hens mått och öka på mönstret från din egen väst, sen åter igen sy i ett skit-tyg för att kunna göra förändringar

Här är annars ett till mönster
http://svenskamonster.se/sv/symonster/herrklader/herrvast-46-56.html

Tack! :) Jag tror jag borjar fa grepp pa storlekar nu ... om jag nagonsin far skrivbordet tillrackligt avrensat for att fa fram symaskinen i alla fall.:cautious:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 766
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka