Hjälp en dressyrnörd med hoppsadel

Primula

Trådstartare
Hej! Ber om ursäkt om det finns en sadeltråd redan, jag är inte så hemma här på hoppforumet;) Det är så att jag tänkte skaffa en hoppsadel till min dressyrhäst, mest för att jag vill att han ska hopptränas ordentligt men också för att det helt enklelt ibland är bekvämare med hoppsadel! Problemet är att jag vet väldigt lite om hoppsadlar och vilken modell som passar till vilken rygg osv. Det enda jag vet är att jag själv är väldigt förtjust i hoppsadlarna från Prestige, speciellt Sydney (tror inte den tillvärkas längre dock?) och Golden Star, som är mycket sadel för pengarna. Jag har gärna sadlar med stöd. Budgeten ligger på 5-6 tusen, jag köper hellre en begagnad kvalitetssadel än en nyare billig b-variant.
Dressyrsadeln är en Ordo Equester Venus 17-34 och hästens rygg ser ut såhär:
Kakanrygg.jpg

Sv: Hjälp en dressyrnörd med hoppsadel

Ordo har väl även en hoppsadel motsvarande dressyrsadeln. Kan ju vara värt att prova

Sv: Hjälp en dressyrnörd med hoppsadel

Ordo har väl även en hoppsadel motsvarande dressyrsadeln. Kan ju vara värt att prova
Mer än vad jag vet, men det ska jag kolla upp! Tack:)
Då blir ju automatiskt nästa följdfråga om någon har erfarenhet av ordos hoppsadlar?

Liknande trådar

Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 376
Senast: Emiro
·
Utrustning Hej! Jag tar tacksamt emot tips på hoppsadel som kan passa min häst. Jag rider huvudsakligen dressyr men vill ha en hoppsadel för...
Svar
0
· Visningar
659
Utrustning Jag har fastnat i sadeldjungeln och skulle behöva lite nya idéer och tankar! :) Söker en hoppsadel, som är relativt kort och rak, med...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: Akleian
·
Utrustning Har köpt ny häst och har sadelproblem. Han har manke med bredd på, den är låg och ganska lång, ryggen är relativt rak, det blir en...
Svar
1
· Visningar
1 389
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?