Hjälp denna stackars idiot..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Marran
  • Startdatum Startdatum
M

Marran

Här sitter jag, utbildad b-tränare och jag minns inte en av de viktigaste sakerna som finns!! :confused: Så här är det: Ska starta min lilla pålle om nån månad, och när vi hade vår körutbildning så tyckte jag att det var lättast att starta från publiksidan (på kalmartravet) och med autostart så klart. Men när man startar från publiksidan, startar man då från 1640 m? Jag har för mig det, men som sagt, det var ett tag sedan jag körde och här sitter jag nu med totalt hjärnsläpp.. det är för jäkligt!! Snälla hjälp denna arma dumbom! :confused: :confused: :(

Sv: Hjälp denna stackars idiot..

Här sitter jag, utbildad b-tränare och jag minns inte en av de viktigaste sakerna som finns!! :confused: Så här är det: Ska starta min lilla pålle om nån månad, och när vi hade vår körutbildning så tyckte jag att det var lättast att starta från publiksidan (på kalmartravet) och med autostart så klart. Men när man startar från publiksidan, startar man då från 1640 m? Jag har för mig det, men som sagt, det var ett tag sedan jag körde och här sitter jag nu med totalt hjärnsläpp.. det är för jäkligt!! Snälla hjälp denna arma dumbom! :confused: :confused: :(

Om starten går vid publiksidan så är loppet 2140 m, om den däremot går på motsatt sida så är loppet 1640 eller 2640 meter :)

tänk så här:
1640 är ca 1.5 varv så därför så startar man på bortre långsidan när det är 1000m bana
2140 är ca 2 varv så därför startar man på publiksidan eftersom målgången är där :)

Tack så jättemycket, ni vet hur de är när man har ramlat av pållarna fär många gånger.. hjärncellerna skramlar loss och så där... de e inte riktigt bra alltså!! Tack än en gång!! :bump: :bump:

Liknande trådar

D
Träning Håller på att sätta igång min snart 6 åriga nsv valack ordentligt nu och det går framåt måste jag säga. Han är underbar, väldigt snäll...
2
Svar
20
· Visningar
2 525
Senast: Canoó
·
L
Däggdjur Börjar bli riktigt less på min dv hamster nu... Jag förstår inte vad som hänt. :confused: Hon som alltid varit så gosig (förutom att...
Svar
8
· Visningar
5 895
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 367
Senast: Appetax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar