Hjälp - Den vita svansen är gul!

B

blue_sky

Någon som har tips på hur jag ska få svansen vit igen? Den är gulbrun nu efter vinterns leriga dagar. Jag har tvättat den flera ggr med både grönsåpa och skimmelschampo och visst har den blivit renare men det är fortfarande väldigt gul =(
Hjälp mej, snälla =)

Sv: Hjälp - Den vita svansen är gul!

När jag hade skimmel så använde jag Yes diskmedel. Funkade superbra. Men man ska vara lite försiktigt med att använda det på kroppen för det torkar ut huden.
Lycka till :)

Jag brukar använda Lactacydtvål på Pålles VITA (!) svans.
Tvätta - skölj ur - tvätta och låt sitta kvar i 5-6 minuter innan du sköljer igen.

;)

Det kanske jag ska testa. (Redan i kväll) :idea:

Jag brukar använda Lactacydtvål på Pålles VITA (!) svans.
Tvätta - skölj ur - tvätta och låt sitta kvar i 5-6 minuter innan du sköljer igen.

;)

Tack! Måste prova det :bow:
Min hästs svans är genomgul, men manen är nästan helt vit.. Jättefult!
Ska prova på måndag!

M-oaa

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 604
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: movi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025