Hjälp! Dålig i magen/tarm

Bengt1989

Trådstartare
Min hund har varit dålig i magen den senaste tiden, och haft en lös avföring. Han kanar på rumpen då och då också och jag har fastställt att det inte är mask. Vad är problemet? Jag provade att ge honom mer fiber och det funkade i ett tag men blev sämre några dagar efter igen.

Jag googlade lite på analsäckarna och inflammation i det området och jag kände efter och jag kände inte någon böld på någon av sidorna vid anus.

Ca 3 veckor. Jag har inte gjort något åt det tidigare eftersom jag trodde en ändrad diet skulle göra så det gick över, eller att det bara var något kortvarigt.

Han är pigg och glad annars så jag trodde det inte var något allvarligt, men nu när det håller på en längre tid blir jag orolig.

Det är inte heller helt löst. I början när han börjar är det normalt, och över går senare till mjukt.
Ger du foder med kyckling? Jag upplever att våra hundar får lösare avföring av kycklingfoder; speciellt vid dagens andra bajstilfälle. Av foder med lamm är avföringen fast varje gång. Våra äter torrfoder; Acana och Simpsons med lamm.

Det är inte heller helt löst. I början när han börjar är det normalt, och över går senare till mjukt.
Många hundar har sådan avföring. Om han inte haft det tidigare så skulle jag köra Canikur (som skrivits ovan) och se om det blir bättre.
Många hundar blir sådana i magen om de dricker mer vatten (som är lösgörande). Det kan hända tex när det är varmt.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 079
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: Migo
·
Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 130
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 121
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka