hjälp brådskande..

R

Rebb

Jag har en högdräktig katt som kan föda när som hellst...

Och en kompis till mig som har min katts kullsyster har fått ett viktigt uppdrag i jobbet och måste resa bort tors- sön, han har 3 kattungar oxå 5-6 veckor gamla och har försökt hitta kattvakt men inte lyckats o frågar nu mig..

min och hans katt har bott i hop i hans hur så det är inga nya miljöer eller nytt så för min katt, kan jag ta med min högdräktiga katt utan att det blir ngn risk för hennes kommande ungar??

Sv: hjälp brådskande..

tycker ej du ska flytta din högdräktiga hona.
2 veckor innan förlossning ska man ej transportera en hona om de ej är till veterinären. Om de är akut med kattvakt med din kompis tycker jag alt ev kan vara att dom kommer till dig men att du ha plats att hålla dom åtskilda så den dräktiga får lugn och ro.

tycker ej du ska flytta din högdräktiga hona.
2 veckor innan förlossning ska man ej transportera en hona om de ej är till veterinären. Om de är akut med kattvakt med din kompis tycker jag alt ev kan vara att dom kommer till dig men att du ha plats att hålla dom åtskilda så den dräktiga får lugn och ro.

fast jag bor i en 1a o hans katt har lite kissproblem ibland så vill ej ha henne här... :(

du kan riskera mkt genom att flytta henne, även bryta mot djurskyddslagen. Tycker isf du ska säga nej. Har du plannerat en kull så vill du väl ej riskera dom kommande ungarna något.
Kan din kompis (som även har skyldigheter med sin kull) inte stanna hemma får han väl se till att de får tillsyn minst 2 ggr per dag.

du kan riskera mkt genom att flytta henne, även bryta mot djurskyddslagen. Tycker isf du ska säga nej. Har du plannerat en kull så vill du väl ej riskera dom kommande ungarna något.
Kan din kompis (som även har skyldigheter med sin kull) inte stanna hemma får han väl se till att de får tillsyn minst 2 ggr per dag.

jag ringde till en vetrinär precis och frågade o han tyckte inte det va så faltigt sålänge man tar det lungt..

de är din kull men du är väl medveten att du medvetet bryter mot djurskyddslagen? :mad:
Den finns ju för djurens skull...

vad gör du om de blir fight med honorna? en hona med ungar kan bli beskyddade likaså dräktiga honor.. vill du riskera din hona så är det ju upp till dig..

de är din kull men du är väl medveten att du medvetet bryter mot djurskyddslagen? :mad:
Den finns ju för djurens skull...

vad gör du om de blir fight med honorna? en hona med ungar kan bli beskyddade likaså dräktiga honor.. vill du riskera din hona så är det ju upp till dig..

jag kommer för säkerhetsskull ha dom på helt olika ställen i huset.. trotts att dom känner varandra jättebra o är jättebra kompisar kommer dom inte att få träffas...

vad är det för lag? som då inte ens vet känner till?

jag kommer för säkerhetsskull ha dom på helt olika ställen i huset.. trotts att dom känner varandra jättebra o är jättebra kompisar kommer dom inte att få träffas...

vad är det för lag? som då inte ens vet känner till?

Djurskyddslagen. Och veterinärerna är inga jurister som måste ha koll på alla lagar, det är ditt ansvar som djurägare.

känner du ej till vilka lagar och regler man har som skyldighet att följa kanske det är dax att läsa på...

Du får inte transportera:
katter under de två veckorna närmast före beräknad förlossning.
kattungar som är yngre än en vecka.
katter den första veckan efter förlossningen.

så du bryter mot lagen om du flyttar katten som är högdräktig, och föder den hos din kompis bryter du lagen igen... eftersom du ej får flytta dom på en gång:mad:

Sen så kan ju både din katt bli smittad genom att du tar dit honan likaväl de ovaccinerade kattungarna kan bli smittad av din hona... kanske också du borde tänka på...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 319
Senast: kem
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 994
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama