hjälp behövs nu

P

Pamme_Jaspin

jag vet inte om dena tråden har kommit rätt men jag skulle behöva all hjälp jag kan få.

de handlar om ettantal hästar som inte får mat och hö eller h´jo de fr möglad hö de ända dom får och dom måste äta de annars får dom ingett. det finns et fullblod som är så mager och har problem med hovarna att den inte kan gå.h*n som ahr hästarna är så jävla lat att hon ingte orkar ta in dom och ut. djurskyddsinspektören gör inget åt detta i den kommunen

vad kan man göra för att få bort dessa hästar innan dom dör ller lider mer SNÄLLA HJÄLP MIG

blir så ledsen när man ser detta

Sv: hjälp behövs nu

Har du själv tagit kontakt med djurskyddsinspektören? Om inte -gör det. Om du redan har -ta kontakt igen och fråga hur de ser på saken. Kanske har de varit ute och kommit fram till att det inte (ännu) var så illa. Eller så har de kanske henne under bevakning. Gå på och kräv svar. Leta upp lite frivilliga som kan hjälpa till att ringa och tjata. Men som sagt kolla upp först om de redan har varit ute och gjort kontroll för ibland kan det skilja lite på hur vi ser på vanvård i föhållande till hur djurskyddsinspektörerna ser på det. Men framförallt -engagera dig tills du får ett svar/resultat!

Jag håller med föregående att du ska kontakta miljö/hälsa och begära att få prata med djurskyddet.

hej de är så att på hästen finns de bara skin och ben så gott som. dom har redan varit där ute men då fanns inte fullblodet, men de va andra hästar som var mager. jag vet inte hu många gånger de har ringt in och berättat om detta men dom bryr sig inte

Men har du ringt in? Annars tycker jag du ska göra det och berätta att det finns ytterligare en häst nu. Fråga också varför de inte gör någonting. De måste ju ha en förklaring. Om de inte har en förklaring så ifrågasätt vad som behövs för att de ska sätta in en åtgärd.
Om det är så att hästarna mår dåligt så tycker jag att du ska fortsätta kämpa tills du får ett svar på varför de inte gör ngt. Och framförallt så tycker jag att du själv ska ringa. Nöjd dig inte med vad du fått höra från andra. Ta tag i saken själv.

alltså de är inte hos mig utan hos en kompis. hon bor granne med h*n som har hästarna

Du undviker min fråga...:D Poängen är den att väldigt ofta när det är hästar som far illa så är det ingen som engagerar sig i det för att man tror att andra redan har gjort det. Och ofta så stämmer inte det man har hört ryktesvis. Så därför tycker jag fortfarande att du så snabbt som möjligt skall ringa till djurskyddsinspektören. Tel.nr finns i telefonkatalogen eller på eniro.
Och för att göra en förfrågan/anmälan så finns det inget krav på att du skall vara närstående el dyl. Utan det är bara att ringa!!!

Om du nu verkligen vill hjälpa de här hästarna så måste du ta tag i saken själv. Annars blir det inget gjort...

ÅSTORPS KOMMUN
Åstorps Kommun, 26580 Åstorp.
Besöksadress: Storgatan 7, 26580 Åstorp.
VÄXEL 042-64000 E-mail; kommun@astorp.se
DJURSKYDD
Miljökontoret tel 042-64000, Officiell E-post; miljo@astorp.se
Miljöchef; Rydberg, Lennart lennart.rydberg@astorp.se
Nyberg, Carin carin.nyberg@astorp.se

HELSINGBORGS KOMMUN
Rådhuset, Drottningg.2, 251 89 Helsingborg

Miljö&Hälsoskydd
Miljöskyddsdirektör, Gregor Holmgren Tel; 042-10 50 25
Jourinspektör; Tel: 042-10 77 50

SVENSKA HÄSTARS VÄRN
Telefonnumret till jourtelefonen för vanvårdsanmälningar är
0471-440 01

Eller finns hästarna i en annan kommun? Kolla i så fall här http://www.rhr.nu/djurskydd/skane.htm#helsingborg

ja jag hoppas nu att dom tar bort hstarna från den :devil: djurplågaren

oj förlåt fattade fel. ja jag ska ringa, ringa tills de händer något

tack så mycket jag hittade kommunen där bland de andre tack igen

TACK TILL ALLA SOM HJÄLPT MIG OCH HÄSTARNA
nu åker hon dit så de stänker om de

Om du vill får du gärna pm:a vem det rör sig om. Jag bor också i Åstorp och har haft häst där du har din nu, så man blir ju lite nyfiken.
mvh

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 770
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 347
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 139
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30