Hjälp behöver veta!!

J

JK+T

När man tittar på hästens öga ska man då se den rosa/vita delen i främmre delen i vanligt läge om man står och tittar på hästens ena huvud-:crazy: sida???'
på min ena häst ser man det och på min andra inte:(

Sv: Hjälp behöver veta!!

En häst i stallet hade rosa/vitt runt ena ögat men inte på det andra. Hennes bläs gick då ut nästan lite över det ögat, så hon har lite halvt glosöga på ena sidan. Så om hästen har en bläs, kan det vara den som färgar det rosa/vitt runt ögat:smirk:

Hästen har bläs men den går inte upp runt ögat.Dessutom är det bara i främmre delen av ögat på båda ögonen...Vad är det för orsak??...Kan det vara så att hästan har fått mask????

Min ponny har bläs, ingen som kommer kontakt med något av ögonen men han har så att säga "ögonvita" han ser lite stirrig ut. Dock är han lugnet själv...:D

Inget att oroa sig över. En häst kan ju även ha ett isblått öga... alla är ju olika.

Min stora häst har så på ena ögat. Min pojkvän brukar säga att hon ser galen ut. :p

/Maria

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka