Hjälp att tyda BLUP

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Luxurios
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 052
Sv: Hjälp att tyda BLUP

Utifrån siffrorna ser det ut som att han lämnat hästar med snygg sida, inte så korrekta ben, normal skritt, god trav och rätt hyfsad galopp. Hoppförmågan genomsnittlig. Avkommorna har blivit lika stora som han själv.

Det som är viktigt när man läser blupsiffror är siffran för medelfel, Mf. Ju lägre den är desto säkrare är prognosen. Det lägsta jag sett är 5 och det högsta 20.

:bow:

lite spin off
Ni som har vivaldi avkommor. Kan ni inte lägga ut en bild samt säga några ord om dom utifron det kloka Görel sa

:bow:

Jag har sett ett par avkommor till Vivaldi. De har alla haft olika möderne och varit olika typ men haft gemensamt att de rört sig väldigt väl.

Jag har en Vivaldi avkomma just nu. Hans morfar är Vagabond.
Han har väldigt bra skritt och trav men något markbunden galopp. Han är något rakhasig bak vilket vi inte störs något av i ridningen.
Han är fux och 167 cm i mankhöjd.
Älskar att hoppa men har tappat lite teknik pga bristande intresse hos mig. Bra i psyket och den snällaste häst jag har träffat. :bow:

Har tyvärr inga bra bilder på hur han rör sig men...

Trav
Photo-0234.jpg

Galopp
Pax67.jpg

Exteriör
th_Pax.jpg

Ansikte
Pax62.jpg

:love:

juste ja den där är ju en vivaldi avkomma :love:
Din häst är så himla härlig. Har sett honom live några gånger. Vilken trav han har :love: särskilt den ökade :love: :love:

Har inga bilder på ngr avkommor, så håll tillgodo med :p Vivaldi:p himself
a-1.jpg

Tyvärr, man inser alltid i efterhand att man tar för lite kort:(

Min gamla pålle var efter Vivaldi - Bordeaux. Det var en riktig gentleman placering upp till 135 hoppning, så han hoppade ju ändå hyfsat. Tre bra gångarter med plus för galoppen (tog faktiskt brons i handikapp SM). Bytte i vartannat och trampade. Snygg att se på, men inte helt korrekt i benen.
Här är några bilder..

th_2005_0807regionalhopp01831nn.jpg

th_Bild040.jpg

th_Bild0742.jpg

den där hästen är lite lik en häs som jag red förut.

han var e. vivaldi-ivigtute.
Rörde sej som en kratta men hoppade väldigt trevlig.
Kanske inte supertekniskt men ett hjärta av guld o ville över till varje pris o riva var de värsta han visste.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 127
Senast: super
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 576
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 564
Senast: Dopy
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka