Hjälp att titta på dessa värdena snälla någon?

Anna Norgren

Trådstartare
Någon som vill hjälpa mig att räkna ut vad mina hästar behöver och om detta hösilage (plastat hö) är ok??
Bägge är halvblod 1,60 som tränas lite lagomt och ska nu börja tävlas lite i hoppning
En lättfödd 4 åring och en 5 åring som inte är fullt lika lättfödd
Värdena är:
TS 88,3 %
Råprotein 130g/kg TS
Smb.protein 80 g/kg vara
Energi 9,9 MJ/kg vara
Ca 4,9 g/kg TS
P 2,3 g/kg TS
Mg 1,6 g/kg TS
K 25,0 g/kg TS

Någon som vill hjälpa mig att räkna ut vad mina hästar behöver och om detta hösilage (plastat hö) är ok??
Bägge är halvblod 1,60 som tränas lite lagomt och ska nu börja tävlas lite i hoppning
En lättfödd 4 åring och en 5 åring som inte är fullt lika lättfödd
Värdena är:
TS 88,3 %
Råprotein 130g/kg TS
Smb.protein 80 g/kg vara
Energi 9,9 MJ/kg vara
Ca 4,9 g/kg TS
P 2,3 g/kg TS
Mg 1,6 g/kg TS
K 25,0 g/kg TS

Mer än ok! Fabulöst!

Jag fick just min analys och har det icke-fabulösa värdet 43 gram SRP/kg Ts. Kvot på 3.8...

Gråter av avundsjuka.
Tråkigt, det jag reagerade mest på var att det är så torrt men enligt bonden ska det hålla sig fräscht nästan hur länge som efter öpnandet? Någon som har erfarenhet av så torrt inplastat?

Ingen som har lust att räkna lite på det och som det är nu får de bara det och mineraler, (den ena får 0,5 kg havre äter inte mineralerna annars) Är detta ok?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Elo
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 552
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 627
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar