Hjälp att fundera ut det bästa..

Humelibumlan

Trådstartare
Av personliga skäl kan jag inte varken träna eller tävla min starthäst, så just nu går hon bara in o ut från hagen :(

Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
För det första kan hon inte stå kvar där hon står nu o jag kan inte ta hem henne.

Jag har tänkt betäcka henne senare i år, men det är ju ett tag till den säsongen börjar och jag har inte plats på stuteriet förrens senare i vår.
Känns inet som jag vill skicka henne vart som helst bara för att hon ska vara borta ungefär.

Hon är i startkondis o gjorde comeback efter 1,5 års frånvaro pga. av bristen på ambition att travträna henne från min sida. Dock red jag mycket i skogen, så hon stod inte i hage bara.
Comebacken gjorde hon på en bra tid o ett utmärkt sätt o visade att hon fortfarande vill o kan, trots sina nu 9år.
Hon är en mycket speciell dam, men är väluppfostrad :love:

Jag har aldrig leasat ut en häst?
Men nu går tankarna att man kanske kan leasa ut henne tills April-Maj o låta någon som vill köra lopp? Vilket garanterat finns i henne .

Men tror ni ens det finns intresse?
Och hur skulle man i såfall kunna lägga upp det?

Eller har någon nån anna bra ide´om en lösning?
Just nu har jag helt kört fast o kommer inte på en enda bra ide´? :(

Ingen annons, så vänligen respektera det så tråden får ligga kvar!
Jag veta bara inte hur jag ska kunna lösa problemet o det ger mig massor av ångest!!

Sv: Hjälp att fundera ut det bästa..

Ja,ju lägre du går ju lättare är det ju att få upp intresset?:idea:
Jag skulle spana runt på hemmabanan och helt enkelt fråga den lärling som jag gillade mest.

Ja,ju lägre du går ju lättare är det ju att få upp intresset?:idea:
Jag skulle spana runt på hemmabanan och helt enkelt fråga den lärling som jag gillade mest.

Jösses, jag känner mig helt korkad o utan en egen tanke i huvudet för dagen :o

Ja, det är ju en bra ide´:)

Men hur tror du man ska få en lärling intresserad?
Hur lägger man upp % när det handlar om en så kort period?

Kom ihåg att man isåfall "måste" leasa ut på minst ett år, för att det ska gå att registrera hos STC. Enklast är kanske då att göra en "sido-överenskommelse" och slippa en massa papper?

I ditt fall, om det handlar om en kort och begränsad tid. Din "förtjänst" ligger i första hand på att hästen ska få ha det bra, innan det blir avel. Då skulle i alla fall jag ha en generös %-deal med den lärlingen som i så fall är intresserad. Normalt är kanske 70/30? Jag skulle minst ge lärlingen 80%.

Kom ihåg att man isåfall "måste" leasa ut på minst ett år, för att det ska gå att registrera hos STC. Enklast är kanske då att göra en "sido-överenskommelse" och slippa en massa papper?

I ditt fall, om det handlar om en kort och begränsad tid. Din "förtjänst" ligger i första hand på att hästen ska få ha det bra, innan det blir avel. Då skulle i alla fall jag ha en generös %-deal med den lärlingen som i så fall är intresserad. Normalt är kanske 70/30? Jag skulle minst ge lärlingen 80%.

Jag känner mig inte så intresserad av förtjänst så, utan mer att det är skönt om nån tar han om henne o skulle hon kuta in pengar kan jag typ tycka att upp till 15´kan de ta o sen kan ja ta 20 % på det som överstiger om hon skulle råka bli en kanon på äldre dar ;)

Oki, det visste jag inte ang. stc..
Känns ju lite dumt att lägga massa pengar på reg. för så kort tid... men jag tänkte låta min licens vara vilande..
Skulle alltså va bra med en lärling som kan ha henne på chefens lista.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 018
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover