Hjälp ang avmaskning...

Kickis

Trådstartare
Jag gjorde min sista avmaskning precis i slutet av augusti. Jag har då avmaskat mina hästar (4 st som går på ett ca 4,5 ha stort året om bete) för tredeje gången denna sommar, varje gång med 8 veckors mellanrum. Men nu såg jag att de hade fullt med flugägg på benen. Jag känner nu att jag skulle vilja avmaskan en fjärde gång om 8 veckor, men jag vill ju inte heller göra maskarna resistenta. Eller borde jag köra en omgång senare i vinter. Känner att jag kan behöva lite hjälp om hur jag ska göra? :confused:

Sv: Hjälp ang avmaskning...

Kör du en gång till i början av november. Du bor så pass långt söderut att det knappast hunnit bli så kallt att blodmasken gått i dvala då. Restistens behöver du inte bekymra dig för om du håller dig inom intervallet.

Liknande trådar

Hästvård Vi står i ett kollektivstall vi har haft ganska fasta och bra avmasknings rutiner har kollat masken och gjort odlingar på våren ...
Svar
6
· Visningar
1 897
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 595
Senast: mackan
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 931
Senast: Lipperta
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat