Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fälttävlansfolket har tagit ställning i frågan och det blir hjälmtvång på nationell nivå i dressyrmomentet. Däremot är dressyrsidan tveksam och tycker att valfriheten är viktig. Vad tycker du?
Hjälm alltid. Punkt.
Men samtidigt undrar jag, är det verkligen ett stort "problem" i Sverige idag? Är det många dressyrryttare som rider utan hjälm? Åker ibland ut och tittar på högre klasser (status: nat - nat-elit). Tycker man ser väldigt få, om ens någon, som rider utan hjälm...
Jag träffade förut flera dressyrryttare som red utan hjälm hemma för "det behövs ju ändå inte på tävling". (Det var dock flera år sedan, de kanske har ändrat sig nu)Hjälm alltid. Punkt.
Men samtidigt undrar jag, är det verkligen ett stort "problem" i Sverige idag? Är det många dressyrryttare som rider utan hjälm? Åker ibland ut och tittar på högre klasser (status: nat - nat-elit). Tycker man ser väldigt få, om ens någon, som rider utan hjälm...
Ska det vara valfrihet i sporten kan de ju flytta den valfriheten till vad hästarna har i munnen istället