Hjälmrengöring

M

MaLu

Sån där spray som man kan köpa på Hööks bla. Funkar det verkligen? Ni som har provat, vad tycker ni?

Sv: Hjälmrengöring

BeGone?

Jättebra!
Den tar bort lukt och bakterier som orsakar lukt, men den gör inte RENT. Dvs den tar inte bort "fysisk smuts"...

För att ta bort smutsen kan man använda matt- eller bilklädseltvätt. Det blir som ett torrt skum som man gnuggar in och bara torkar ur.

Min erfarenhet är att det blir lika bra och billigare med spray som är avsedd för svettiga skor. Det funkar på lukten faktiskt. Och så är det en fördel om man kan torka hjälmen torrt och förhållandevis varmt efter sprayningen (efter ridningen).
Jag har testat både dyrt ridhjälmsspray och billigt Scholl skospray.
/nocke

Okay, ja man kanske inte ska ta det som är till för ridhjälmar... Hästtillbehör har ju en tendens att vara ganska dyra.

malu

jag har beställt be gone från hööks, men den tar ju som sagt bara bort lukten, inte smutsen.
i hjälmen borde man väl kunna ta vanlig tvål o lite vatten?

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 536
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
382
Senast: tott
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 579
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka