Sv: hjälmar

två gamla marinblå sammetshjälmar som används ytterst sällan, en svart eurolite o imorrn har jag en svart co wellington classic också:love:

folkrna10_43195107.jpg

en svart charles owen wellington classic. den köpte jag från england.

dsc00982_42725311.jpg

och en rosa lamicell transformer som jag har när jag rider hemma och på tävlingar när det regnar. helt perfekt på sommaren då det är JÄTTE bra ventilation i dom hjälmarna.

Jag har en CRW ventilationshjälm classic, jag avskyr den:)
Inväntar en CO Wellington Classic på födelsedagen:)

KL
Jag har en lamicell,svart. Helt klart den skönaste hjälmen jag haft,jätte bra ventilation. :bump:

KL

GPA Titium
GPA Speed Air
CO Showjumper x 2 (en svart, en grön)
CO jockeyhjälm
CO GR8
Klassisk kask även kallad ridmössa

Köpte en CO Wellington idag, fantastisk skön och himla snygg! Dock tycker jag efter att jag gått omkring med den här hemma ett tag att den trycker i nacken ("nackkudden", har snörat upp snöringen) så pass att jag känner av en lätt spänningshuvudvärk.

Gå upp en storlek eller töjer den sig?

(Har 54.5 i mått runt huvudet, hjämen är i 55)

kl

Har en svart Charles Owen JW på vintern
och en nyköpt svart/grå Lamicell Transformer som sommar- (och regn-)hjälm! Helnöjd med den förövrigt, lätt och sval!

har en JOFA-hjälm som jag hatar x) men den får tjänstegöra när vädret är skit :) Sen har jag en svart Tuff Rider och en Charles Owen

Vilken bra tråd, jag funderar också på att köpa ny hjälm. Nu har jag har en jacson tror ja) marin blå
tuff rider jacson

Är det någon skillnad på storlekarna i gammla jw och den nya med snörning?

Jag har en Troxel Sierra :)
DSCF2098.jpg

DSCF2072.jpg

Älskar den! Jag hör bra, ser bra, blir inte svettig och den väger ingenting :love: Innan hände det ofta att jag struntade i hjälm eftersom den bara var ivägen och störde mig, gjorde ont och var obekväm. Men nu när jag har troxel:n så åker hjälmen på jämt :)

*KL*

charles owen wellington classic använs mest till träning-tävling. (mest inom dressyr men även hoppningen ibland)
gpa speed air änvänds också mest till träning-tävling (hopp o fälltävlan)
eurolite för hemma bruk
crw active hemma bruk
nån casco (super lätt o jätte mkt ventelation super o ha på varma sommar dagar ;) )

Har en GPA speed air, helsvart,( tone on tone eller va den heter) kanonskön hjälm!! bästa jag haft!

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
648
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: aglaonema
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
365
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring