Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dags att köpa ny tävlingshjälm, vad har ni för hjälm på tävlingsbanan?
Tips på märken som passar avlånga huvuden?
Jag har en Charles Owen Sparkly yr8 som jag än så länge är väldigt nöjd med. Jag vet inte hur avlång den är, men när jag provade hjälmar i våras så provade jag även den nya Mips-hjälmen. Den var väldigt runt och på mig klämde den som tusan på pannan och glappade på sidorna.
Så olika det kan vara . Med andra ord måste man nog prova sig fram själv för att hitta en hjälm som passar ens huvudform.Och jag som precis tänkt tipsa om Mips-hjälmen! Provade igenom hela Euro-Horse kändes det som! Hade siktat in mig på en Charles Owen men dom bara klämde i pannan och nacken... Fick på mig nya BoT-hjälmen och den satt som en smäck!!
Så olika det kan vara . Med andra ord måste man nog prova sig fram själv för att hitta en hjälm som passar ens huvudform.
Den är ju betydligt varmare än min Lamicell som jag har som hemmahjälm. På sommaren tycker jag dock att det knappt spelar någon roll. Jag blir lika svettig under hjälmen oavsett . Jag gillar annars Lamicell också eftersom de är ställbara i nacken så den formar sig efter huvjdet. De är lite nättare också, så man slipper se ut som en boll.Har varit och provat Mips och CO (div modeller). Mips funkar inte alls, helt fel form. CO satt bra, alla modeller jag testade, men är de inte varma?
Vet någon om Samshield är lik CO i formen?
Den är ju betydligt varmare än min Lamicell som jag har som hemmahjälm. På sommaren tycker jag dock att det knappt spelar någon roll. Jag blir lika svettig under hjälmen oavsett . Jag gillar annars Lamicell också eftersom de är ställbara i nacken så den formar sig efter huvjdet. De är lite nättare också, så man slipper se ut som en boll.
Tycker det är synd att de snygga hjälmarna ska vara så galet dyra .
Jag tycker att 1500 är rimligt, men idag verkar det som att alla lägger minst 3000 på sina hjälmar.
Sant, men tycker att väldigt många har väldigt dyra hjälmar.Om alla gjorde det skulle det inte finnas hjälmar från typ 300
Min EQ3 kostade typ 1600 och är snyggare än min pikeur som kostade det dubbla (sambon som valde).
Sant, men tycker att väldigt många har väldigt dyra hjälmar.
Det var ju jättelyx när jag köpte min sammets champion-hjäm för typ 800 kr för en all evighet sedan.
Idag har folk som studerar/har dåliga löner/är arbetslösa såna där lyxhjälmar, och det kan jag inte riktigt förstå. Självklart är det ju upp till var och en vad man vill lägga sina penga på (och en hjälm är ju iof klokt att investera i). Det jag menar är bara att idag verkar det vara en självklarhet att köpa hjälm för flera tusen.
Och jag hade så gärna velat ha en ny SNYGG hjälm, men vill inte spendera så mkt pengar på en. Billiga kan ju vara precis lika säkra, men uppenbarligen inte lika snygga .