Hjälm vid dressyrtävling.

Sv: Hjälm vid dressyrtävling.

Jag har en ful hopphjälm... :crazy: Men det är den enda som passar min knäppa huvudform.
Jag tycker att det är fint med dubbelrosett och faktiskt också läderband... :love:

jag tycker att det snyggaste är en vanlig sammetshjälm i samma färg som kavajen (svart eller ev. mörkblå).
jag tävlade dock dressyr i "hopphjälm" pga att min gamla var för ful, visserligen sammet, men modell golfboll ungefär... :crazy:

Har en Charles Owen svart med läderremmar, ska bytas ut mot något nyare då jag har haft den sedan 2000 när jag skulle avlägga BHS-test i england och det var viktigt att en hjälm hade ett visst testnummer i sig.
Kommer nog skaffa en ny CO när det är tid.
Ska först ha en GPA för vardagsridning och hoppning

Apo

Jag tycker det är så svårt med att hitta dressyr hjälmar,..jag har väldigt smalt ansikte vilket gör att jag kan "drunkna" i vissa hjälmar..:mad: Hopphjälmar kan man ju hitta hur många modeller som helst men det är svårare med dressyr..:crazy: Fasen få komma upp lite i klasserna så man kan använda hatt istället så man slipper alla beskymmer :p -Där har vi lösningen!:bump:

Jeg bruker en Codeba. Lettvektshjelm med luftehull, men ser allikevel bra ut. (ikke sykkelhjelmfasong)
Synes også hjelmer med skinnremmer ser bra ut.

-knapplån-

tycker som nån annan skrev att en vanlig sammetshjälm i samma färg som kavajen är snyggast.

innan hade jag en charls owen showhat men den blev gammal och ful så nu har jag en källqvist

Sen jag köpte min Kavalkade-hjälm så har jag tävlat även dressyr i den eftersom min gamla sammetshjälm var så äcklig *blä*, men nu har jag äntligen skaffat en ny vanlig sammetshjälm, svart, till min svarta kavaj. Tycker trots allt att det är snyggast, men det är inte hela världen hur hjälmen ser ut..

Tävlar ju inte spec. mycket ännu.

Men jag har en CO Showhat. Vill dock ha en ny, ev. Hampton med läderhakband.

Har även en GPA Titium men det är inget jag skulle komma med på dressyrbanan tror jag inte. Där tycker jag vanliga lite nättare sammetshjälmar är snyggare. CO har många fina!

På Viol är det alltid hatt och frack som gäller, båda i svart. :)
Men när ja tävlade på unghästen fick det bli blå champion hjälm och blå kavaj.
Mycket bekvämare med hjälm och kavaj men desto snyggare med hatt o frack.

Eftersom jag inte tävlar så mkt (eftersom jag inte har någon häst att tävla) så rider jag i vanlig, schnygg jofahjälm. Egentligen är sammetshjälm rätt mycket snyggare, men nån sån har jag inte för de är så förfärligt obekväma.

Jag tycker det är snyggast med vanlig sammetshjälm i samma färg som kavajen. Läderband kan också vara fint.
"hopphjälmar" som Charles Owen och Whitaker går bort, tycker jag. :angel:

Själv har jag en svart sammetshjälm. Kommer faktiskt inte ihåg märket.. Till det har jag svart kavaj.

Senast ändrad av en moderator:

En helt vanlig hederlig svart sammetshjälm. Det är klart snyggast :) De här nya ventilations- o cykelhlälmarna ser ju ut som alienhuvuden eller nåt i den stilen...

tycker det är snyggast med en helt vanlig sammetshjälm i samma färg som kavajen

Jag har en svart champion, till svart kavaj.
Tycker att det är snyggt när kavajen och hjälmen matchar i samma färg.

Har en svart Charles Owen med läderband:smirk: den börjar bli gammal och sliten så jag ska försöka byta ut den mot något nyare och snyggare.

Vet inte riktigt vad jag gillar men vet vad jag inte gillar, de där fuuuula genomskinliga hakbanden *kräksmily*

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 148
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka