Hjälm som sitter som en GPA

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -erica-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 933
E

-erica-

Jag provade en GPA hjälm och det satt sååå bra på mitt huvud. Tyvärr är de ju så dyra så nu undrar jag om det finns någon lite billigare hjälm med samma form. :idea:

Sv: Hjälm som sitter som en GPA

Jag har en GPA Titanium, en Charles Owen Showhat, en sammetshjälm från Wembley, har även haft en troxelhjälm (har sålt denna) och alla dessa passar mitt huvud ypperligt! GPA:n och Troxeln är ju båda med god ventilation i, troxeln påminner lite granna om cykelhjälmarna. CO:n och Wembleyn är båda två sammetshjälmar!
Är mycket nöjd med alla dessa!

IRH/ATH kostar runt 1100-1400:-
ath.jpg

IRH hjälmarna är väll billigare än så? Såg några som sålde dessa för runt 600-700:- på Scandinavium. Men ATH hjälmarna däremot brukar kosta runt 1100-1400:- vad jag har sett.

vad jag fattat det är ju ATH och IRH samma?
det har ju kommit en ny ekonomivariant som den heter av IRH-hjälmen med silverfärgad grej i mitten - den kostar 695 kr. den står det IRH på och det
står väl IRH på den dyrare 1100-1400 också?

hade gärna köpt budgetvarianten då jag vill ha en vent.hjälm av den modellen - nackdelen var att det var silver i mitten men jag har ju inte så mkt pengar :p.
MEN 57an var alldeles för stor för mig och 56an (har 56) var som en 54/55a i storleken! de var fler kunder som märkt detta tydligen. rätt dåligt.

Den IRHn som kostar 1200 , provade en 56a där och den passade mitt huvud som en smäck och sen sån blir det för mig!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
746
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
989
Senast: Takire
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • Vad heter den här?
  • Tovig katt