Hjälm med läderband / Champion hjälm

S

Supersonic_

Ska köpa en ny hjälm nu och vill ha en med läderband. JW hjälm har resten av stallet, så jag vill ha någon annan.
Vad finns det för hjälmar att välja bland?

Såg den här på ridsportshopen, Professional riding hat heter den.
6483.jpg

Liknar charles owen = snygg :idea: och var dessutom billig. (strax över 1000kr), vet någon vilket märke det är eller om den är värd att köpa? Blir lite tveksam på kvalitén då den var så billig.

Sen har vi då denna, Champion Grand Prix.
1270.jpg

Såg helt okej ut, och Champion brukar ju ha sköna hjälmar. Någon som har sett en sån hjälm IRL och har något att säga om den?

Var också inne på Charles Owens hemsida och hittade massa snygga hjälmar, tror nån hette nåt på 2000 xp? :confused: Vet någon var man kan hitta deras hjälmar någonstans på internet?

Vill ha alla möjliga tips om hjälmar, men max 2000 kr :bow:

Sv: Hjälm med läderband / Champion hjälm

Jag har en Champion och den är väldigt bra och snygg. Har haft den i ca 2år nu tror jag och den har hållt super, bara rosetten som är lös som alltid på deras hjälmar :smirk:

Hur är dom i storlekarna? Lutar åt en sån :)
Får man..Svampskalle? Eller är dom ganska nätta?

Har PM:at dig :)
De töjer sig rätt mycket så man får ta en liten storlek. De är inte så mycket svampskallar som CO ;) Ser ut som en vanlig hjälm fast med läderband. Kolla bilderna jag skickade

Liknande trådar

Utrustning Efter en olycka för 2 veckor sedan måste jag byta ut både hjälm och väst. Hjälmen tog en stor smäll. Och västen klipptes sönder av...
2
Svar
29
· Visningar
3 290
Senast: Wilfa
·
Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 373
Senast: Drago
·
Utrustning Då var det dags för en ny hjälm då den gamla överskridit sitt "bäst före-datum" på tok för mycket. Nu velar jag mellan de olika...
Svar
18
· Visningar
3 865
Senast: Nomina
·
S
Utrustning Jag letar efter en Charles Owen-hjälm som inte har läderbanden. Vill ha svarta, lite mer "dressyriga" band :) Har googlat lite och...
Svar
4
· Visningar
1 199
Senast: Snixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna