Hjälm kunde hjälpt henne

Sv: Hjälm kunde hjälpt henne

Ja, det är väl dom mest riskfyllda sporterna när man har med så stora o "opålitliga" djur o handskas med.

finns väll ingen anledning att ta av hjälmen bara för att man nått en myndig ålder....tycker att man ska ha hjälm alltid oavsett ålder..blr väll inte mindre skador efter 18 år....tycker att det ska vara hjälm i samtliga ridhus och ridbanor...och dom som ej följer det har inget där att göra...uteslut dom ur klubben och se till att dom håller sig någon annanstans...dom ska vara ett föredömme för våra unga ryttare..lika så med ridlärare som rider utan hjälm sålla bort dom...på byggarbetsplatser har dom hjälm så se till att ha det på dessa arbetsplatser också

jag kan erkänna att jag många gånger ridit utan hjälm! Men jag måste även säga att hjälm kan vara farligt det oxå!

Nej men snälla... Hjälm hjälper inte alltid heller! Det finns de som skadar sig, hamnar i koma och dör ÄVEN fast de har haft hjälm!
jag menar inte att man inte ska ha hjälm nu!! Jag har alltid hjälm på mig sedan jag själv ramlade av och bröt armen! Då hade jag ingen hjälm och det kunde gått värre! Och det vara bara en skrittur från hagen!

Men man kan självklart inte tvinga folk att ha hjälm! Vill man vara ett pucko, låt dom vara puckon då!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) Ridning är tillsammans med fotboll Sveriges största ungdomsidrott och den i särklass största kvinnosporten. Samtidigt är...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Fotbollen står i särklass som Sveriges populäraste tävlingsidrott, visar siffror från Statistiska centralbyrån och...
Svar
0
· Visningar
772
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Varför är kvinnors motion inte lika mycket värd som mäns? Vad finns det annars för förklaring till att den näst största...
Svar
0
· Visningar
988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix