hjälm-fråga

Olympus

Trådstartare
Hur mycket töjer sig Charles Owen hjälmarna? Fick AYR 8 i julklapp men den var lite stor så var och bytta den idag, men blev så vellig med storlekarna att det blev pengarna istället.

Testade dock CO wellington proffesional som satt väldigt bra, dock fanns den ju bara i svart och det var 8 veckor leveranstid på andra färger.
AYR:en satt okej, men hade gärna fått sitta lite tajtare, men den blir bra om den inte töjer sig allt för mkt, så hur mkt töjer den sig egentligen?

Sv: hjälm-fråga

Puttar upp lite!

Ska försöka testa en 55:a imorgon men är rädd för att djupet kommer bli för litet, så hjälmen sitter mer uppe på huvudet.

Är den lagom från början ska den inte töja sig så mycket. Min CO var lagom från början och är fortfarande lagom.

Nu för tiden envisas många med att köpa allt en storlek för litet "för de töjer sig" - men det är klart nånting som är för litet från början töjer sig.

Jag köpte en CO GR8 och hade bara möjlighet att prova snabbt på eurohorse-mässan, men som tur var passade den när den kom hem, och passar fortfarande. 8 veckors leveranstid är väl inget, jag fick vänta 13 på min! :p

Är den lagom från början ska den inte töja sig så mycket. Min CO var lagom från början och är fortfarande lagom.

Nu för tiden envisas många med att köpa allt en storlek för litet "för de töjer sig" - men det är klart nånting som är för litet från början töjer sig.

Lite så jag tänker med, ngt som redan sitter bra borde ju inte töja sig.
Testade en CO JW för ett par år sedan och dom i affären sa att den skulle sitta jättetajt, men jag fick ju så frkutansvärt ont i skallen då:crazy:

Jag köpte en CO GR8 och hade bara möjlighet att prova snabbt på eurohorse-mässan, men som tur var passade den när den kom hem, och passar fortfarande. 8 veckors leveranstid är väl inget, jag fick vänta 13 på min! :p

Haha men jag vill ha nuuuuuu:angel:

Jag har både en JW och en GR8 och jag tycker inte att någon av dem töjt sig egentligen.
Max några mm i såna fall.
För ett tag sen trodde jag att de hade töjt sig, för helt plötsligt var de jättestora, men det berodde på att jag hade klippt mig och tunnat ut håret jättemycket. Nu när det har blivit som vanligt så sitter de perfekt igen ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 859
Senast: mowglieee
·
Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
4 070
Senast: svea
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 285
Senast: Djurvän
·
Utrustning Idag köpte jag en ny hjälm, en Charles Owen Wellington Professional. Jag har på min tidigare hjälm dragit storlek 57 ( en 10 år gammal...
Svar
6
· Visningar
4 069
Senast: aleksis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka