hjällllp!!!!

R

roccostar

:cry:
jag vet inte vad jag ska göra...
min häst vill inte gå upp i vikt!!!
jag proppar i han mat...
men ingenting händer... han har stått nästan hela sommaren och har stödfodrat.... han gick upp lite grand.. men inte mycket...

han låter inte vem som helst komma i närheten av honom, vår distriktsvet. får inte röra honom!!! :cry:
någon som vet någon bra vetrinär som man kan vända sig till????

Sv: hjällllp!!!!

Det är jobbigt när det blir så där!
Har du tagit träck prov?

Det är bra för att få reda på om det är mask ev som ställer till det så att hästen inte går upp i vikt.

Kolla hästens tänder..den kan ju ha svårt att tillgodose sig maten pga att tänderna inte är oki.

Försök med vetrinären ändå.. Som sista koll kan blodprov vara bra för att se om det finns något där som kan påvisa vad felet är..

vad ger du hästen för foder då? en massa stråfoder eller något proteinfodermedel? har du uträknad foderstat?

Jag håller med den som skrev längre ner, kolla tänder! Det kan ju vara så att han te x har saxbett och då inte kan till godo se näringen i maten.. Lr är det något annat me tänderna.. och hur e de me avmaskningen?

:banana: Lully :banana:

Om du ger hel havre, så kolla på avföringen så att det inte är för många hela kärnor som kommer ut. Det kan ju som någon annan skrev bero på tänderna, men oxå om hästen hetsäter. Nu vet jag inte vad du proppar i din häst, men mycket grovfoder (fri tillgång) med bra värden hade jag börjat med.

Jag har själv en shettis som har ett njurproblem vilket gör att han inte kan tillgodo göra sig protein speciellt bra. Jag upptäckte problemet pga att jag tyckte han drack ovanligt mycket. Då är det svårt att få upp dem i hull

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 917
Senast: BernT
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 543
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 280
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv