Eyeofthemoon

Trådstartare
Hej har en fråga.
Har min häst till salu men jag känner att de får ta den tid de tar. Har inte bråttom
Med att sälja honom.
Stallägaren har sagt till mig nyligen att om jag inte får hästen såld till hösten måste jag flytta hästen för han tänker på sitt. Han har lovat min plats till en annan tjej. Har skrivit kontrakt. Men ej sagt upp platsen.
Undrar givet om han får göra så här?
 
Sv: Hjälp!!

Har ni inte avtalat om uppsägningstid? Stallägaren har muntligt sagt upp din stallplats, varför skulle han inte få göra det? Snällt att säga till så långt i förväg så du har god tid på dig att hitta ny plats.
 
Sv: Hjälp!!

Man har väl inte besittningsrätt på en stallplats? Om man inte har skrivit ett korkat avtal om en bestämd box så "hyreslagen" gäller.
 
Sv: Hjälp!!

Aha, nä.. kanske inte.. känns ju bara som att det är så svårt för stallägare att bli av med jobbiga hyresgäster, så jag tänkte nog att det inte bara var att säga upp dem :p
 
Sv: Hjälp!!

Du köper en tjänst, förvaring av häst/boxplats. Den kan sägas upp enligt det avtal ni skrivit. Det är inte som hyreslägenhet.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: Blyger
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 823
Senast: BornAgain
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 601
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp