Hjälp, hur ska jag få i min häst Biotin

M

manhattan

Har köpt Biotin flytande och pulver att blanda i fodret men det går inte att få i min häst det, han totalvägrar. Har även försökt att lura honom med att blanda i lite koncentrerad äppelsaft för att få bort den värsta lukten och smak av biotinet, men men han känner av det och vill inte ha. Finns det något annat man kan ge som har samma effekt som biotin?? Eller har ni något bra förslag hur jag ska göra. Tack på förhand..
 
Det finns biotin tillsatt i vissa färdigfoder och tillskottsfoder, och det finns i Chevinal Plus. Foderjäst innehåller också biotin.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 475
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 514
Senast: Habina
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 752
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Bästa foder för fin päls
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp