Hjääälp

Hjartagna

Trådstartare
Min bärbara dator har "tappat bort" sin cd-drive. Den existerar inte längre enligt datorn. :cry: Någon som har något tips på vad man kan göra åt saken? :confused:
 
Sv: Hjääälp

är cd driven en löstagbar enhet? prova isåfall at tta lös den och sedan sätta tillbaka den igen i datorn.
 
Sv: Hjääälp

Fungerar inte att starta om datorn heller? Min stationära dator tappar bort brännaren ibland och då är det bara att starta om så funkar det..
 
Sv: Hjääälp

Har startat om den minst 5 gånger och den existerar bara inte. Det är inte så att den bara inte tar skivan jag stoppat i drivern. Hela katalogen i datorn är borta, finns numer bara hårddiskarna C och D. Cd-drivern ska ligga på E som inte finns...
 
Sv: Hjääälp

Vad för operativsystem har du till att börja med?
Det är nya drivrutiner du behöver alternativt cd-romen är trasig.
 
Sv: Hjääälp

Annars kan du ladda hem en windows stardiskett till xp men det kräver floppdiskenhet samt en diskett.
Har du det?
Filen laddar du ner här ifrån:
XP startdiskett
Hittas inte cd-rom skivan med detta är nog tyvärr cd-romenheten trasig.
 
Sv: Hjääälp

Kolla om enheten finns med i Bios (innan Windows startar)
Brukar vara lite olika hur man kommer in in där med det brukar stå typ "Press ins to enter setup" eller liknande.
Kan vara F1, F10, Ins, Del och säkert andra knappar också.

Olika bios ser olika ut, men det borde finnas nått med storage, IDE, fixed drives eller liknande.

Det är ingen fara om du råkar ändra något av misstag där, välj bara "dont save and exit" när du går ur.

Finns den inte med där har antingen kontrollern, cd:n eller kommunikationen mellan dom gett upp.

Finns den med där har windows tappat den, prova då att söka efter ny maskinvara i windows.
 
Sv: Hjääälp

Får kolla upp det, mdn ska nog ta hjälp av någon som har lite mer datavana än vad jag har...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: SaraXX
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 488
Senast: Rie
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp