Hjäääälp!!!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare suzukits
  • Startdatum Startdatum
S

suzukits

Nu är det så att min travponny har gått å skadat sig! Vi skulle prova en ny vagn inför en kördressyr tävling å vi kom inte lågnt. han började sparka sparka å sparka.....vilket resulterade ömmande sår uppe i höger ljumske och småsår på skenbanet... han var då halt (skärrad) och öm. Nu (4 dagar efter) är han inte halt men han har ont på såren såklart.... Det är svårt att göra rent för att han visar smärta så väl..
Det jag undrar är vad jag ska göra med träning och tävling.....??
Eftersom att han inte är halt så kanske man kan träna på som vanligt?
Snälla svara någon...
Tack

Sv: Hjäääälp!!!!

Är han inte halt eller har några skydd eller annat som ligger mot såren. Så ser inte jag något hinder för att träna. Men var extra uppmärksam på hur han går så att han inte börjar halta.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår ena hund har en tå som är öm om man klämmer på den. Hon har aldrig varit halt trots det utan det är bara vid palpering av tån som...
Svar
6
· Visningar
3 081
Senast: igbest
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 613
Senast: bellala
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 659
Senast: AlmostEasy
·
Hästhantering Hej! Vet inte riktigt vart jag ska lägga detta inlägg men provar här. Tänkte kolla om någon har några bra tips på hur man sätter igång...
Svar
2
· Visningar
1 326
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen