Hjäääääälp!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Inloggningsnamn
  • Startdatum Startdatum
I

Inloggningsnamn

Alla kunniga avelsfolk på Buke kan någon hjälpa mig?

Jag letar efter en fbl, anglo eller OX-hingst i eller i närheten av Mälardalen för att betäcka mitt RP-sto med, önskvärt är att han inte är så stor, max 155cm. Givetvis skall han vara godkänd!

Har ni något bra tips?

Loggan (ute i sista minuten som vanligt)

Green River (står inte han på Strömsholm - iallafall tror jag att de kan skicka dit)

Då jag har en Brittisk Ridponny så måste hingsten vara reggad inom sin respektive förening (t ex en XX-hingst måste löst lic. i Galoppförbundet eller vad det nu heter, arab i sin förening osv) eller löst licens i Brittiska Ridponnyföreningen. Ingen av ovannämda raser som löst lic. i BRF står i det området jag söker i.

Jag vet inte men jag tror att Green River XX är endast reggad som Sv Rp och inte betäcker för galoppen men jag kan ha fel.

Loggan

Green River xx har inga reggade fullblodsavkommor, så du verkar ha rätt.

Men om du menar att fullblodshingsten måste vara godkänd för fullblodsavel så finns väl några att välja på. Brantshammar brukar ju alltid ha åtminstone en fullblodshingst, vet att de åtminstone har Malvernico xx.

Jo, jag var inne på deras hemsida men de hingstarna var så stora, 160cm + .

Det skulle vara intressant med en anglo, eller vad tror ni? Mitt sto är efter ett dartmoorsto undan en BRP-hingst.

Loggan

Menade givetvis efter BRP-hingst och undan dartmoorsto!!! :o

Stoet på min användarbild är hennes mamma.

Loggan

S Dancer är mitt förstahandsval men jag har inte körkort eller någon som kan köra henne dit, det är det som är mitt problem! :(

Jag har panik, tiden rinner iväg........

Loggan

Det skulle gå på ca 1900:- + moms enkel resa!

Tycker att det är lite för dyrt........

Loggan

En kompis fick sin häst körd från Trollhättetrakten till Stockholm för ca 1000 spänn + moms. Men det beror förstås på hur lång sträcka du måste åka...

Det finns en Brittisk ridponnyhingst vid namn Warleigh Nightjar BRP 1. :rofl: Han har en bra stam och är väldigt ädel själv. Du kan läsa om honom på: http://www.ridponny.org/Hingstar.htm , står i Örsundsbro/ Uppsala, inte så långt från dig eller??

Du har fler hingstar, av olika raser på: http://www.avel.nu/lista.asp?ls=18&vad=hingstar och http://www.avel.nu/lista.asp?ls=17&vad=hingstar

Men du får nog problem om du inte kan transportera ditt sto, för det är nog svårt att hitta en godkänd hingst av önskad ras runt husknuten... :confused:

Liknande trådar

Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Marty
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 560
Senast: axel
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka