Hittekatt!

Sv: Hittekatt!

Har en bekant som köpte katt via katthem.
Fanns bara en misse där just då har jag för mig.
En misse som bott där länge för ingen ville ha honom :cry:

Men, min kompis föll som en fura för katten och han tog hem katten. Och bättre katt hade han aldrig kunnat få, de passar varandra såå bra!
Han hade inte velat ha en katt pga han jobbar skift, var orolig över hur katten skulle ta det.
Men missen sticker ut när husse går till jobbet, och kommer hem när husse kommer hem. De passar varandra så bra. Misse kaxig och ute och slåss, husse ganska kaxig han med.

Ibland är saker menade att bli

jag har nästan bara hittekatter eller fd vildkatter. kan säga att det finns inga katter som är snällare och har bättre temperament än dessa! dom är verkligen tacksamma för allting, dom vet att uppskatta livet med mig.

kommer aldrig köpa en raskatt när det finns så otroligt många hemlösa! dom dyra och exklusiva katterna finns det alltid någon som vill ha, men en lurvig liten stackare är inte lika populär..

jag håller helt med Centaur i varje ord!
Har själv en hittekatt som nu bott med mig i nästan 7 år snart. Sträckte ut sina tassar genom burgallret på katthemmet mot mig, och bad "ta mig"! :cry:
då hade han varit ute på gatorna länge - var otroligt mager, full av mask samt hade ordentligt med öronskabb, samt rejält förkyld..... :crazy: Han är världens underbaraste lilla katt. Åt ALLT man serverade honom i början, sen blev han kräsen. Första året var han rädd för att komma för nära fönster - blev rädd om man lyfte upp honom i famnen och gick till fönstret. Vet inte om han trillat ut från någonstans. Säkert är iallafall att han bott hos ngn tidigare då det är en otroligt snäll och vänlig och kelig katt. Han var även oerhört skygg för folk första året han var hos mig. Därefter släppte det - numera tror han att alla som kommer och hälsar på är där för hans skull! :love:

Han är innekatt men får vara ute på balkongen. han vill dock aldrig gå ut där om det är det minsta lilla blött, kallt eller ruggigt. Trivs väldigt bra som innekatt.

Då tar jag och försöker väcka lite liv i tråden här igen då. :laugh:

På Fredag ska jag åka och hälsa på en liten kattjej som kanske kommer få flytta hem till mig! :D

Förra sommaren var jag och min familj på en bondgård och tog med oss en katt hem. Det var numera bondgårdens katt som vi fick köpa för fem kronor (en krona för varje tass och en för svansen). Hon hade blivit övergiven som kattunge där tre år tidigare. När hon kom till oss hade hon magmask. Men det försvann nästan på en gång. Fyra dagar efter att vi tagit hem henne födde hon två små bedårande kattungar. Vi visste inte att hon väntade ungar och dom på bondgården trodde bara att hon var lite uppsvälld av magmasken. Hon hade dessutom redan fått en kull på våren. Hur som helst blev pappa inte så glad över tillskottet. Men nu är han helt förälskad i alla tre missarna och lägger sig på golvet och jollrar med dom, skämmer bort dom med skinka och låter dom sova med honom i sängen. Det är verkligen världens keligaste och mysigaste. Den ena kommer varje dag och möter mig när jag går hem från skolan. Gissa hur lycklig man blir när den lilla tussen kommer galopperande och sedan stryker en runt benen resten av vägen hem.

När den ena kattungen Maja var ett halvt år, det var vinter och kallt sprang hon bort och var vilse i en vecka. Alla var heeeeelt förkrossade och vi bad alla i området att hålla ögonen öppna efter henne. Så fort man gick på vägen stack folk ut huvudena ur fönstrena och frågade om hon kommit till rätta. Hon var borta i en hel vecka och kunde mycket väl ha blivit uppäten av rovdjur då hon var liten. Hon hade även kunnat svälta ihjäl. Katter svälter nämligen mycket lättare ihjäl än vad man tror. Hur som helst när vi nästan gett upp hoppet om att få ser vår lilla älskling mer fick vi ett meddelande på telefonsvararen där några trodde sig hittat den lille skatten och hade henne nu inne i sovrummet där hon sov på sängen och hade fått en egen matskål. Åh, vilken lycka att få hem henne! Hela familjen grät glädjetårar.

Med det vill jag säga att när man hittar en katt ska man innan man bestämmer sig för att "rädda" den kolla upp ordentligt att den verkligen inte har någon ägare. Vår lilla misse hade nämligen blivit omhändertagen av många som övervägt att behålla henne.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
182
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 385
Senast: Sel
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 361
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama