ÄNTLIGEN! Hittat något som både hunden och jag (snart är resten av famlijen introducerad ) tycker är kul! Köpte en leksak förra helgen som hon tycker är vansinnigt roig, och det skulle därmed utnyttjas Ut i stora beteshagen, som har en perfekt skogsdunge med steniga området, nedfallna träd och andra bra gömställen. Först lekte vi lite med denna fantastiska pipleksak, och det tyckte D var jättekul. Så band jag henne med linan i en stolpe och gick iväg för att gömma leksaken. Hej och hå vilket liv det blev! Hon satt och ylade och studsade i linan och "vardagslydnad" fanns inte längre Nåväl. släppte henne sen för att leta, och studerade hennes arbete fram till leksaken. Rätt fascinerande faktiskt! Först sprang hon över ett större område, som en Pointer gör i zick-zack, sen minskades området och till slut snurrade hon runt fläcken där målet låg. och DÄR var den! LYCKA! Hon visste inte vad hon skulle ta vägen! Hon tog leksaken och kastade runt den, slog kullerbytta över den och höll på, och matte var väl likadan Nåväl, inga kullerbyttor från min sida, men väl glad falsettröst (vi djurägare har röstresurser ) och studsande ikapp med vovvan!'
Tog tyvärr inga kort, men kan meddela att svartvitingen ligger i sin fåtölj och sover gott nu
Tog tyvärr inga kort, men kan meddela att svartvitingen ligger i sin fåtölj och sover gott nu