Luna10
Trådstartare
När jag kom hem idag så hörde jag konstiga ljud, gick dit de kom ifrån och såg en liten kattunge sitta och skrika. 1 m ifrån satt vår egen katt och tittade nyfiket. Jag gick fram till kattungen, som slutade skrika och började spinna så fort jag tog i den. Då såg jag att ögonlocken var helt ihopklistrade av var. Jag putsade av ögonen med lite bommull och ljummetvatten, och tog med den in. Den är helt tam, och när den lugnat sig lite la den sig och sov i sambons famn. Efter att den sovit provade vi ge den lite finhackad korv , och den åt med god aptit. Sen tänkte vi att äter den sådär mycket så lär det väl sbart börja komma ut i andra ändan, och den lär ju inte vara rumsren, så vi tänkte att vi skulle visa den var kattlådan fanns, så den skulle ha en rimlig chans. Döm om vår förvåning när vi satt kattungen i lådan, och de omedelbums sätter sig ner och kissar, utan tvekan!
Jag är nu lite tveksam på hur gammal den är, jag skulle tippa på mellan 6-8 veckor;
Ögonen är blå, den har inte fått alla tänder än, men den äter själv med god aptit och går som sagt själv på lådan. Försökte ta en bild men det var inte så lätt att få till nån skarp när den bara ville upp i famnen hela tiden...
Jag har ringt lokala djurskyddsföreningen och hört om de fått in nån anmälan om saknad kattunge, men de hade ingen som matchade beskrivningen. Så nu lutar det åt att lilla kisse får stanna här, bara gamla katten accepterar den.
Men vad är bäst att ge en sån här liten för mat? Nu har den som sagt fått korv och laktosfri mjölk, är det ok? När kan man börja ge torrfoder? Jag har aldrig haft en så här liten kattunge förut, så jag vet inte.
Jag är nu lite tveksam på hur gammal den är, jag skulle tippa på mellan 6-8 veckor;
Ögonen är blå, den har inte fått alla tänder än, men den äter själv med god aptit och går som sagt själv på lådan. Försökte ta en bild men det var inte så lätt att få till nån skarp när den bara ville upp i famnen hela tiden...
Jag har ringt lokala djurskyddsföreningen och hört om de fått in nån anmälan om saknad kattunge, men de hade ingen som matchade beskrivningen. Så nu lutar det åt att lilla kisse får stanna här, bara gamla katten accepterar den.
Men vad är bäst att ge en sån här liten för mat? Nu har den som sagt fått korv och laktosfri mjölk, är det ok? När kan man börja ge torrfoder? Jag har aldrig haft en så här liten kattunge förut, så jag vet inte.