Hitta träns!

Siggan

Trådstartare
Jag har nu letat läääänge efter ett vanligt svart träns här i DK.

Men det ska vara med bred nosgrimma och utan pullback. Här i DK är alla träns med pullback, eller så en smal tunn nosgrimma! :(

Har surfat lite på nätet i SE men inte hittat något! Så om det är någon som ramlar in i ett sånt träns, vill jag gärna ha en hint! ;)

Tack på förhand. :)

Sv: Hitta träns!

Finns inte ute än, men är kanske kommande? Köpte ett träns på Hööks inköpsavdelnings utförsäljning av varuprover för ett tag sedan som är svart och med droppformad nosgrimma med vanlig knäppning, dock är den inte så vansinigt bred. Medföljde en aachenrem som är snyggt avtagbar, den fästs genom att man trär den in i nosgrimman. Tränset är inte märkt med känns som Gold Medal. Kanske kommer in i den nya katalogen?

33036613.jpg

33036611.jpg

33036614.jpg

33036615.jpg

Jag letar efter exakt samma som du fast brunt :laugh:
Vill ha ett träns med lite bredare nosgrimma och helst inåtvända hakar på sidostyckena, men utan pullback. Det är helt omöjligt att hitta!

Tips är att kolla lite på tyska webshopar, Passier har många fina! De är iof dyra men de har några som ligger mellan 1000-2000 sek till skillnad från det dubbla som vissa kostar. Jag avvaktar just nu tills jag har råd att köpa ett Passier ;)

Glengordon Lotus har en något bredare nosgrimma och vanlig knäppning. Bara att googla så kommer det upp bilder. Tränset har även inåtvända spännen vid bettet.

Schockemöhle Minneapolis & Newcastle har jättefina nosgrimmor utan pullback :) En sån nosgrimma (minneapolis) sitter på mitt specialbeställda schockemöhleträns, love it!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 197
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 245
Senast: ufot
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka