Hitta info. om holst. stamlinjer!?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 827
M

M_Q

Vet någon vart man kan hitta info om holst stam 1907 o. 2122 !?
Finns det böcker att köpa om de olika tyska stamlinjerna eller liknande? Tyskarna verkar inte vara så på att fixa sånnt över nätet eller?
Visst vore det helt underbart med en databas som ASVHs blup.se fast som innehöll alla (iaf) större stamböcker som BWP KWPN, Hann, Holst osv !!!!!!

Sv: Hitta info. om holst. stamlinjer!?

Holsteiner stostammarna hittar man i
Claus Schridde - Hippologische Familjenbande Stutenstämme deutscher Pferdezuchten, Band 1 Holsteiner Stämme

Finns ofta att köpa på Ebay i tyskland.

Dock är den inte så utförlig bara uppräkning av vad stammarna har gett i form av gdk hingstar, högre tävlingshästar, dessutom har de ju inte med de yngre hästarna eller de som presterat de senaste åren är ju ett tag sedan den är skriven.

Finns även ett ställe man kan köpa en utförlig tavla med hela stostammen fram till dags datum med vad de givit (i tyskland, så grenar som lämnat landet finns inte med). Har själv funderat på att köpa sådan på mina, men det tråkiga är just det att de grenar som de tillhör ju varit någon generation i danmark och finns därmed inte med). Söker du på holsteiner stutenstämme på google tror jag du får fram sidan.

En snabb kik i min bok säger att 1907 har gett ganska mkt men den andra bara några enstaka individer.

tack till er båda!

Måste fråga, vad är det som ger dom deras nr ?

Hej!

Har också ett holsteinersto. Var inne på dessa sidor men kunde inte hitta något om henne. Hennes stamnr är 8851 och det fanns inte med. Har därför letat på andra ställen och kan inte finna något där heller. Kan det bero på att hästarna har flyttat till ett annat land och därför stryks? Kan man finna hästarna på något annat sätt? Skulle ju tycka det var kul om man kunde hitta eventuella avkomlingar. Kan således inte hjälpa dig men vi kan ju slå våra kloka huvuden ihop och fortsätta leta??!!
MVH Susanne.

PS. Vilka föräldrar har dina hästar? Min har Lombard och Manier.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka