Hitta inackorderingar

CBoggie

Trådstartare
I vinter har jag ett par platser över på lösdriften, och skulle gärna vilja ha ett par helinackorderingar. Men allra helst skulle jag se att det var fölsto, konvalescent, unghäst eller dylikt, alltså inga ridhästar. Jag vill helt enkelt inte ha det springet i stallet som ridhästar innebär, utan folk som kommer och tittar till sin häst då och och då, och i övrigt sköter jag den.

Men var hittar man dem? De som har trav/galopphästar tex, är de intresserade av att ha sina konvalescenter inackorderade?
 
Sv: Hitta inackorderingar

Jag har haft två konvalesenter och de var i ca 8 månader vardera innan de åkte tillbaka till sina ägare.
Jag tror säkert att det finns intressenter, travhästar skadas ju hela tiden....
Sätt upp lappar på närliggande travbana och be travintresserade bekanta att sprida uppgiften.

Nu såg jag att du har lösdrift, det har inte jag. Men jag tror i alla fall att intresse finns.
 
Sv: Hitta inackorderingar

Sätt ut en vanlig annons, men poängtera i annonsen att det bara är fölston, unghästar och liknande som är av intresse. Tryck på att du kommer sköta hästen och att ägarna inte behöver infinna sig så ofta. I mitt stall har vi det så, stallägaren hyr ut boxar/lösdriftsplats till en lite dyrare peng mot att ägarna inte behöver vara där särskilt ofta alls, hon sköter allt. Hon har gjort ett undantag för mig, jag är där varje dag och rider/sköter mina egna hästar, men hon har en familj till där hon sköter i princip allt. Hon är jättenöjd med det, slipper springet av massa folk i stallet och vill inte heller ha "ridfolk" där, förutom mig då.
 
Sv: Hitta inackorderingar

Jag tror absolut att det finns ett intresse för sådant! Det kan nog snarare vara en fördel att inte behöva åka ut och titta till sin häst som inte rids, var och varannan dag. Men som redan påpekats, skriv att det är det du söker i annonsen så inga missförstånd uppstår :)
 
Sv: Hitta inackorderingar

Hej!

Jag tror faktiskt det blir fler och fler som är intresserade av att skicka sina ridhästar på konvalescens. Jag kan bara tala för mig själv, jag skickade iväg min 3 månader när jag inte hade möjlighet att ha kvar henne "hemma" pga boxbrist på lösdriften vi stog i (3 av 4 hästar på boxvila).

Jag tror jag var där och hälsade på 2 gånger utöver när vi åkte till kliniken 1 ggr/månad, så jag var verkligen inte där och störde ofta.

Testa och annonsera och se, läs även annonser från folk som söker konvalescensplats. Stallet jag hamnade på mailade mig efter att ha sett min annons. Trots att stallet låg en klar bit bort chansade jag och ställde dit min fröken och det blev jättebra!

/Lavinia, som önskar hon hittat ett närmare alternativ, men det verkade inte finnas då. Nu skulle jag inte skicka pållan nån annanstans.
 
Sv: Hitta inackorderingar

Jag tror som övriga att intresset och marknaden finns definitivt.

dock finns det redan i samma bransch en hel del oseriösa som målar upp full femstjärnig skötsel av hästarna på distans, utan att leva upp till det.
jag tror inte det är gångbart att annonsera efter folk som vill ställa sina hästar på inackordering med budskapet att de inte ska vara särskilt närvarande.... så där får du nog vara klok hur du säljer och annonserar och vad du verkligen vill kommunicera ut.

jag hade själv backat för minsta antydan att jag inte är välkommen att typ varje dag hälsa på min konvalecent och vistas i stallet..... om du inte är otroligt renommerad och etablerad, och då skulle inte det budskapet vara gångbart heller för den delen..... om du förstår vad jag menar i konceptet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 851
Senast: Pudlan
·
H
Hästhantering Hej! Det här är mitt allra första inlägg här. Jag är 28 år, och levde för hästar under hela min uppväxt. Jag "bodde" i stallet, hade...
Svar
4
· Visningar
1 199
Senast: Honeypixie
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 524
Senast: Tinuri
·
Avel Nu har jag kommit i en situation jag inte hoppats på att hamna i, men tyvärr är jag här.. Jag har eget stall hemma men med dåliga...
2
Svar
35
· Visningar
4 807
Senast: Kattennizze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp