maria_b
Trådstartare
Sv: Hjälp mig fatta beslut! Lösdrift-föl
Nej tyvärr är det uteslutet att flytta båda ston med föl dit i höst, hon som äger lösdriften vill inte ha fler än sammanlagt 6 hästar och den andra hästen rids igång och hon är inte intresserad av lösdrift. Dessutom så känns det rätt taskigt mot nuvarande stallägare att bara dra när man gjort upp att hyra av henne fram till december. Annars hade det varit en god lösning!!
Bygga ett skjul som är i rätt standard gör man nog inte på några timmar, dels kostar det mkt o det skulle ta flera dagar.
Mvh Maria
Finns det ingen möjlighet att kunna flytta båda stona med fölen dit redan i höst? I alla fall tidigare än december, det känns inte bra att byta från installning till lösdrift precis när det är som kallast. Eller har du möjlighet att bygga ett skjul i befintlig hage och redan nu börja lösdriftslivet?
Jag tycker att lösdriften låter bra och välskött men när du bara har 10 min dit finns alternativet att ta in fölen i box några timmar per dag om man vill vara säker att de verkligen får ligga ner och vila och torka upp. Så brukar vår stallägare göra med fölen och det tycker jag är toppen, slippa så lång installning som det blir om de står inne hela natten men ändå kunna säkerställa att fölet får både det kraftfoder och den vilan den behöver.
Nej tyvärr är det uteslutet att flytta båda ston med föl dit i höst, hon som äger lösdriften vill inte ha fler än sammanlagt 6 hästar och den andra hästen rids igång och hon är inte intresserad av lösdrift. Dessutom så känns det rätt taskigt mot nuvarande stallägare att bara dra när man gjort upp att hyra av henne fram till december. Annars hade det varit en god lösning!!
Bygga ett skjul som är i rätt standard gör man nog inte på några timmar, dels kostar det mkt o det skulle ta flera dagar.
Mvh Maria