Hitta hästägare?

knugmelle

Trådstartare
Hej! Jag undrar bara om det finns ett sätt att kolla upp vem som äger hästen?

Har regnummer på hästen och kan hitta stamtavla, men hittar inget sätt att få fram vem som äger hästen.

Tack på förhand :d

Sv: Hitta hästägare?

Travare (och galoppörer?) kan man väl hitta på ATG tror jag, om det är en sån.

Annars borde ju rasföreningarna kunna hjälpa dig... För där finns det väl registrerat? Eller ska iallafall finnas, om man fixat med ägarbyte.

Atg registren är helt värdelösa då jag står som ägare på hästar jag inte äger och hästar jag ägt tills dom dött står annan person som ägare. ....

Men kräver du inte av köpare att de ska göra ägarbyte? Jag ser alltid till att det blir gjort, precis som med bilarna. Jag tycker registren är viktiga.

När jag ringt in och frågat varför det inte registrerats något ägarbyte har dom svarat att det inte är så noga med det då hästen tagits bort från träning för gott. ...

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 160
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: Görel
·
Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: Tuppis
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
950
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka