Hitta fullblod?

I

idiot

Hur gör man bäst om man ska köpa ett fullblod som man vil ha till löp?

*Tittar på Jägersro´s eller Täbys hemsida...
*Ringer till uppfödare...
*Ringer runt till tränare, har de inte någon själv så vet de kanske någon som har...

jag mailade lite tränare på jägersro, fast jag var på jakt efter en ridhäst, men sak samma. och fick några svar bland annat på en valack som var en riktig liten charmör visade det sig. blev kär bara jag kom in i stallet och fick se honom. :love: helt underbar att rida, så det blev köp och nu står han i mitt stall, kom igår!! känns kanon bra!! :banana:

Hör runt med hästfolk.

Mitt fullblod köpte jag, genom att min tränade kände en kvinna som höll på med ridponnyavel. Hon hade köpt 'min häst' från en galopptränare och tänkt ha honom till avel, men sen blev det inte så och han blev ridponny istället.

Liknande trådar

Träning Jag ska eventuellt köpa en galopphäst direkt från banan. Vad är era bästa tips vid omskolning? Undrar också hur mycket era fullblod...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: MalanMjöl
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 563
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Utrustning Ska införskaffa mig ett flugridtäcke eftersom hästen blir helt stissig av alla insekter som är runt om. Men vilket är det bästa? Han är...
Svar
2
· Visningar
377
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama