hitta fälttävlanstävlingar

shayd

Trådstartare
Har varit inne på TDB men hittar inte alls mkt fälttävlan, har slagit på Göteborg med omnejd (250 km) under hela säsongen men hittar bara två tävlingar på klubb, lokal och regional nivå. Söker jag fel då eller är det så tunnt?

Sv: hitta fälttävlanstävlingar

Nja sök på alla tävlingar istället.. jag bor ju i ditt område och får upp betydligt fler på samma eller mindre km tom. Det finns inte hiskeligt många men två låter lite för den sökradien

Sv: hitta fälttävlanstävlingar

Det finns inte så många klubbar med terrängbanor så det kan nog tyvärr stämma.

Om du testar att söka på Hallands distrikt/län (minns inte vad det står att man väljer) så ser du att det bara är några få tävlingar på hela året tex.

En fälttävlan kräver enormt mycket engagemang och planering och väldigt många funktionärer. Så ett tips om du är ny i sporten är att försöka ställa upp som funktionär på en tävling om du själv inte ska rida. I princip alla klubbar som slutar arrangera fälttävlan gör det pga funktionärsbrist tyvärr :-(

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 840
Senast: geting
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 419
Senast: Halona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar