Sv: Hitta bra hopptränare...
Jag tränade för en tjej som är jätteduktig själv men inte alls bra på att lära ut. Under de två lektionerna jag hoppade för henne(sen gav jag upp henne), lärde jag mej INGENTING. Det var verkligen det här "bra, få honom att hoppa av längre ifrån nästa gång." typ Jaha??
Det var ju det jag ville ha hjälp med, bla..
Inget att visa hur man skulle göra eller förklara på ett bra sätt varför man gjorde på ett visst sätt eller så.
så grejen var ju att hon inte kunde lära ut, men är jätteduktig ryttare själv.
Nu har jag hittat en jätteduktig tränare och vi lär oss massor! Och hästen har utvecklats jättemycket under de här åren! Det är kul att se vad det har faktiskt har gett!
Jättebra markarbete med många olika övningar, förklarar alltid varför vi gör det och vad det är viktigt för i hoppningen bla. Hjäper o förklarar på ett bra sätt.
Hoppövningarna är ochså jättebra! Vi tränar mycket olika saker bla olika avstånd, kombinationer, hoppar studs, tränar rakrikting eller böjt spår, allt möjligt! Varierat o bra! Ingen gör en ny övning innan den "gamla" är ok.
Hon berättar varför övningarna görs, vad det är som är viktigt att tänka på, osv
Sen är det mkt varierande nivå på oss som tränar, därför har träningarna en rätt hög nivå men som passar alla. Jag tex kommer inte tävla högre klasser än lc nästa år men tränar ändå liksom de andra på kombinationer och såna saker som dyker upp i de högre klasserna. Det tycker jag är positivt, Sen hoppar man inte högt i första hand utan det första är att övningarna funkar, SEN kan man höja, om ryttaren vill det förståss!Man beh ju aldrig hoppa högre än vad man vågar !
Så jag är JÄTTENÖJD med min tränare!