Hiss eller diss - del 6

Jag är INTE glad på er... :cautious: jag föll till föga på bya-ICA igår

860bfcbd665bf590d5436ca45c1ade6f140a10e04ee82c753b19e17228b6437a.png

Har inte provat ännu men är den inte god får väl särbon ta med den till sina kollegor. Borrare äter det mesta :D

e6e968939dc32e1190eae02efecfadae.jpg

FET DISS
Det smakar inget? Tar exakt lika många skopor i moccamastern som med alla andra kaffesorter vi brukar köpa, men det blir bara blaskigt. Testade ta en skopa till idag, mindre blaskigt men fortfarande blekt och tråkigt i smaken. För mig skulle det snarare vara intensitet 1-2 inte 5.
Inte gott bara. Finns så mycket godare kaffe i samma prisklass.
Vad konstigt. Vi har precis samma kaffe just nu, förutom att det heter brygg istället för el-brygg. Vi tog våra 6 mått till ca 1 liter vatten precis som vi brukar göra med alla kaffesorter vi köper och fick ett lagom starkt och väldigt gott kaffe :) .

Jag är INTE glad på er... :cautious: jag föll till föga på bya-ICA igår

860bfcbd665bf590d5436ca45c1ade6f140a10e04ee82c753b19e17228b6437a.png

Har inte provat ännu men är den inte god får väl särbon ta med den till sina kollegor. Borrare äter det mesta :D

Nä... jag hoppas särbons kollegor gillar den :p Dvs DISS från mig. Jag undrar dessutom var de gömt pistagen för det var grön fyllning men noll pistagesmak :cautious:

Jag håller mig till den här istället (som jag dessutom köper med personalrabatt :angel:

crema_di_pistacchio_190_gr.jpg.jpg

:love:

Vad konstigt. Vi har precis samma kaffe just nu, förutom att det heter brygg istället för el-brygg. Vi tog våra 6 mått till ca 1 liter vatten precis som vi brukar göra med alla kaffesorter vi köper och fick ett lagom starkt och väldigt gott kaffe :) .
Ja jag blev så himla förvånad då vi också alltid tar samma mått och vatten och druckit kaffe från Gevalia förut. Min fru klagade precis som jag på blaskigt kaffe. Nu har vi äntligen druckit upp det och har en annan sort ☺️

Brukar ibland shoppa på matsmart för att testa nytt.

De här skulle vara "tofu-skivor" , kul! Tyckte jag, som försöker lära mig uppskatta tofu.
20250421_094503.webp

Men nja.. starka som f-n. Seg och "svålig" konsistens. Men blev nog mest irriterad på att mesta ingrediensen är vete, inte soja.

Så DISS

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 251
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 614
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 073
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna